Digital Excellence Awards
DE Model

Nowy wymiar komunikacji – wdrożenie rozwiązań Microsoft w firmie Centrica

Digital Excellence Group
19-06-07 00:00

Rynek energii wymaga od firm szybkiego reagowania na zmiany i efektywnego wdrażania innowacji. Działająca w tym sektorze od lat Centrica postawiła na strategiczną współpracę z Microsoftem, by przyspieszyć proces cyfrowej transformacji i lepiej odpowiadać na potrzeby partnerów biznesowych oraz klientów.

Międzynarodowa korporacja Centrica zajmuje się dostarczaniem energii i świadczeniem usług dla ponad 25 milionów klientów zamieszkujących Wielką Brytanię, Irlandię i Stany Zjednoczone. Grupa, w której skład wchodzą m.in. Bord Gáis Energy i British Gas, zatrudnia dziesiątki tysięcy inżynierów i techników. Dla korporacji o tak rozbudowanej strukturze organizacyjnej cyfrowa transformacja to w równej mierze szansa, co wyzwanie. Mierząc się z nim, Centrica postawiła na zaufanego i sprawdzonego partnera - Microsoft.

Krok w chmurę – Microsoft Azure

Centrica Energy Marketing & Trading (EM&T) w 2018 roku wdrożyła Microsoft Azure DevTest Labs oraz Azure DevOps, by zwiększyć efektywność wewnętrznego działu IT. Dostępny zestaw usług deweloperskich, wraz z narzędziami do szybkiego inicjowania, konfiguracji i obsługi środowisk deweloperskich i testowych, pozwolił skrócić dotychczasowy czas tworzenia i przygotowywania tychże z szesnastu dni do czterech godzin. Tym samym dział IT zyskał szansę, by sprawnie dostarczać potrzebne rozwiązania, zgodnie z biznesowymi potrzebami organizacji.

Wykorzystując DevTest Labs, EM&T udało się ograniczyć koszty i zminimalizować straty. Zatrudnieni deweloperzy i testerzy otrzymali do dyspozycji środowiska testowe w systemach Windows i Linux, w których mogą sprawdzać jakość najnowszych wersji tworzonego oprogramowania. Szybki dostęp do maszyn wirtualnych uwolnił kreatywność i produktywność zatrudnionych specjalistów, którzy mogą tworzyć środowiska testowe na żądanie i zamykać je po zakończeniu prac nad danym projektem. W krótkim czasie liczba osób korzystających z możliwości DevTest Labs i Azure DevOps w Centrica Energy Marketing & Trading zwiększyła się z kilku członków działu IT do ponad czterystu aktywnych użytkowników.

Rozwiązanie na bazie Azure Functions

Z pomocą zaufanych partnerów Centrica EM&T stworzyła również dopasowaną do swoich potrzeb i zgodną z dyrektywą unijną MIFID II, dotyczącą dystrybucji produktów finansowych, hurtownię danych. Rozwiązanie wykorzystało możliwości cloud computingu, robiąc użytek z bezserwerowych usług obliczeniowych Azure Functions, a także takich usług, jak Azure Service Bus, Azure SQL Data Warehouse czy Azure Key Vault. Nowe możliwości pozwoliły Centrice zaprojektować konkretne rozwiązanie, dzięki któremu możliwe stało się unowocześnienie kluczowych procesów biznesowych w ramach prowadzonej działalności.

Analiza biznesowa z Power BI

Inwestycja w usługę do analizy biznesowej, Microsoft Power BI, pozwoliła działom finansowemu, analiz i planowania uzyskać dostęp do szczegółowych informacji, które są niezbędne w codziennej pracy. Specjaliści otrzymali narzędzie ułatwiające szybkie podejmowanie decyzji i zwiększające gwarancję pracy na sprawdzonych danych. Power BI, w połączeniu z Microsoft Forms, umożliwiła również skuteczną analizę opinii klientów, które zostały zebrane za pomocą przygotowanych formularzy. Nowe rozwiązania wpłynęły na zwiększenie świadomości organizacji o bieżących potrzebach konsumentów i problemach wymagających reakcji w pierwszej kolejności.

Efektywność wewnątrz organizacji

Dzięki chmurze i takim usługom, jak Microsoft Teams, Microsoft Yammer, Skype czy Microsoft Forms, pracownicy zyskali narzędzia do szybkiej wymiany danych oraz miejsce do działania w grupach, z gwarancją posiadania zawsze aktualnych informacji. Błyskawiczny dostęp do wszystkich niezbędnych zasobów nie tylko zwiększył efektywność zespołów Centriki i usprawnił przepływ informacji pomiędzy kadrą zarządzającą i pracownikami, ale też usprawnił pracę osób działających w terenie. Wyposażeni w najnowsze technologie, inżynierowie mogli zacząć szybciej reagować na zgłoszenia klientów i przekazywać aktualne informacje na temat ich zgłoszeń.

Jednocześnie Office 365 pomógł zaktywizować specjalistów British Gas, którzy w ramach wewnętrznych programów włączyli się w proces usprawniania procesów w organizacji. Korzystając z intuicyjnych narzędzi, pracownicy mogą dyskutować o firmie, potencjalnych kierunkach jej rozwoju i jakości świadczonych usługach. W sumie zaktywizowano w ten sposób, w ciągu paru miesięcy, niemal trzynaście tysięcy osób, a sto z zaproponowanych pomysłów zaimplementowano.

Cyfrowa transformacja Centriki

Wdrożenie rozwiązań Microsoft przyspieszyło proces cyfrowej transformacji firmy Centrica, której pracownicy zyskali dostęp do nowoczesnych narzędzi. Inwestycja w cloud computing i dopasowane do biznesowych potrzeb usługi przyczyniła się do usprawnienia procesów i lepszego wykorzystywania danych, zasobów i technologii organizacji.

A Great Offer, Just a Click Away

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit

Tutaj daj znać, jeśli chcesz otrzymywać od nas informacje o nowych inicjatywach