Digital Excellence HUB

Dlaczego dzisiejszy CIO musi być wrogiem statusu quo?

Autor: Digital Excellence Group | 19-03-08 06:22

Mamy początek roku 2019. Internet Wszechrzeczy szturmuje. Miliardy urządzeń powszechnie komunikują się między sobą. Dane ze wszystkich tych urządzeń będą miały fundamentalne znaczenie, a kluczową rolę w ich łączeniu odegra nadchodzący ekosystem 5G. W przedsiębiorstwach standardem będzie łączenie wszystkiego ze wszystkim, systemy uczące się od siebie nawzajem, wykrywające anomalie i usuwające je zanim doprowadzą do awarii.

Przemysł 4.0 staje się na naszych oczach rzeczywistością. Rok 2019 może być rokiem przełomowym w zakresie przechodzenia firm na rozwiązania chmurowe. Polskie firmy dojrzały już mentalnie do większego wykorzystania usług z chmury. Robotyzacja procesów biznesowych w firmach postępuje. Elastyczność i rachunek ekonomiczny jest w wielu przypadkach nieubłagany.

Dużo? A to nie wszystko...

Prezesi i zarządy firm oczekują od dyrektorów IT aby poświęcali swój czas w coraz większym stopniu na kreowanie innowacyjnych produktów i usług, a później skutecznie i szybko je wdrażali. Dzisiejszy CIO nie może tylko skupiać się na utrzymaniu status quo i zarządzaniu kosztami. W parze z presją innowacyjności idą zmieniające się oczekiwania pracowników i nowoczesna kultura organizacji: interdyscyplinarność, zwinność, eksperymentalne podejście do rozwoju produktów i usług. Jak te zmiany i wymagania wpływają na ewolucję roli CIO? Podsumowaliśmy to w infografice przygotowanej we współpracy z jednym z najbardziej doświadczonych i wymagających CIO ze społeczności CIONET - Tomkiem Matułą:

 O poruszonych tu tematach, ideach i koncepcjach, o wyzwaniach, przed którymi stajemy, oraz najlepszych praktykach w IT podyskutujemy podczas naszych najbliższych spotkań w serii Platform Evolution.