Digital Excellence Awards
DE Model

Finalista Digital Excellence Awards 2018: eobuwie.pl

Digital Excellence Group
18-10-10 18:33

Finalista: eobuwie.pl

Wdrożenie: Stacjonarny sklep ecommerce / Automatyzacja logistyki

Odkąd zaczęto sprzedawać obuwie przez internet, doświadczenie klienta niewiele się zmieniło. Tylko 15% konsumentów w Polsce kupuje buty online, tłumacząc to trudnością dopasowania rozmiaru i czasem realizacji zamówienia. Z drugiej strony, sprzedaż w sklepach stacjonarnych wiąże się z ograniczonym asortymentem i długotrwałym mierzeniem. Zespół eobuwie.pl kierowany przez Konrada Jezierskiego (Head of Retail) i Jarosława Hoffmanna (Chief Information Officer) podjął się rozwiązania problemów obu kanałów sprzedaży i stworzyć sieć sklepów stacjonarnych, gdzie klient wybiera na tablecie z katalogu ponad 10 tys. modeli butów w magazynie (w porównaniu do ok. 200-300 dostępnych w przeciętnym sklepie stacjonarnym) i otrzymuje je do mierzenia w czasie poniżej 3 minut w rozmiarze automatycznie dopasowanym przez algorytm esize.me.

Oprócz innowacyjnego podejścia do samego punktu sprzedaży Jury Digital Excellence Awards doceniło drugą, nie mniej złożoną część transformacji eobuwie.pl, która umożliwiła taki poziom obsługi: rozwój sieci logistycznej, zautomatyzowane centra logistyczno-magazynowe, dostawę zamówień firmowym samochodem elektrycznym w ciągu 3 godzin na terenie aglomeracji, oraz dostawę następnego dnia zamówień złożonych przed zamknięciem magazynu.

zespol-eobuwie

Zarządzający projektem:

Konrad Jezierski - Head of Retail
Jarosław Hoffman - Chief Information Officer

Co było największym wyzwaniem we wdrożeniu?

Konrad Jezierski: Czas i to, że nie szliśmy na kompromisy. Założyliśmy, że otworzymy sklep w określonym terminie. Nie wchodziło w grę MVP ani testowanie rozwiązań na produkcji – to miał być gotowy sklep, z kompletną aplikacją, z której możemy zarządzać całą ścieżką sprzedaży – od półki w magazynie, przez przekazanie produktu do rąk klienta, skończywszy na finalizacji transakcji na personalizowanym systemie kasowym stworzonym i wydewelopowanym specjalnie dla eobuwie.pl

 

Korzyści mierzalne:

  • 8 sklepów otwartych w 2018 do końca października. Sieć kilkudziesięciu wysp w galeriach handlowych z nową technologią esize.me
  • Zwiększenie zasięgu sklepu online o klientów offline
  • Skrócenie czasu dopasowania i odbioru butów: 3 minuty stacjonarnie.
  • Czas dostawy: do 3 godzin albo następnego dnia
  • Największa oferta butów dla klienta w jednym punkcie handlowym (ponad 10 tys. modeli butów dostępnych od ręki, cała oferta online - ponad 50 tys. modeli - dostępna w 24h)

 

Korzyści niemierzalne:

  • Nagroda Magento Imagine Excellence 2018 „Most Innovative Customer Experience” w Las Vegas
  • Przygotowanie sieci logistycznej na zwiększenie ekspansji międzynarodowej (aktualnie eobuwie.pl prowadzi sprzedaż online w 14 krajach)
  • Spersonalizowana oferta
  • Nowe doświadczenie klienta w kupowaniu butów
DEA-1.gif

Więcej o Digital Excellence Awards 2018

Więcej o Digital Excellence Awards

Tutaj daj znać, jeśli chcesz otrzymywać od nas informacje o nowych inicjatywach