Finalista: Rossmann Polska
Wdrożenie: Rossmann PL: Aplikacja mobilna dla klientów
Kontynuując długofalową transformację cyfrową (za którą wyróżniliśmy już Marka Kłosa w 2016 roku), Rossmann wprowadził aplikację Rossmann PL (umożliwia dołączenie do Klubu Rossmann). Była to część strategii zakładającej zwiększenie sprzedaży online (w modelu click and collect) i personalizację oferty dla klientów.
Przygotowując aplikację, zespół Centrum Informatycznego Rossmanna (pracujący na zasadach agile również z pionami biznesowymi) skonsolidował i zautomatyzował ponad 30 systemów takich jak ERP, WMS, CRM, płatności elektronicznych, systemów kasowych, service desk itp.
Oprócz aplikacji mobilnej dla klientów, wprowadzono urządzenia mobilne dla pracowników sklepów oraz aplikację do obsługi i monitorowania sprzedaży online.
Co uważasz za najbardziej imponujące osiągnięcie tej transformacji? / Jaki problem udało się pokonać, z którego jesteś dumny?
Marek Kłos: Oprócz mierzalnych korzyści jakie osiągnęliśmy, bardzo istotnym aspektem było stworzenie jednego multidyscyplinarnego zespołu, który z dużym zaangażowaniem dążył do realizacji wspólnego celu. Uniknęliśmy podziałów na “osoby biznesowe” i IT, zamykania się wewnątrz wąskich działowych zakresów działań. Wspólna praca poszerzyła horyzonty każdego z członków zespołu. Zdobyli nowe kompetencje. Sprawna realizacja tak dużego przedsięwzięcia pozwala nam patrzeć z dużym optymizmem na kolejne wyzwania.
Zespół:
Korzyści mierzalne:
Korzyści niemierzalne:
These Stories on Digital Excellence Awards
Marszałkowska 18 lok 5
00-590 Warszawa
office@degroup.pl