REstart Program
DE Model

#DEA2020: poznajcie Finalistów!

Anna Kosmala
20-10-20 03:03

Jurorzy byli zgodni co do jednego: tegoroczne zgłoszenia imponują nie tylko dojrzałością i innowacyjnością, ale też różnorodnością. Poznajcie 12 mistrzów transformacji, którzy zakwalifikowali się do Finału Digital Excellence Awards. 

DEA Gala Invitation (4)

Na najbliższym spotkaniu CIONET (w czwartek, 22 października od 16:00) każdy z Finalistów opowie o:
- idei, na której opierał się pomysł, który stoi za sukcesem projektu i osiągniętymi wynikami;
- mierzalnych i niemierzalnych efektach biznesowych, jakie osiągnięto w wyniku transformacji;
- nowoczesnych technologiach i innowacyjnych działaniach, na których opierał się projekt;
- zmianach w funkcjonowaniu organizacji, jakie nastąpiły wskutek transformacji;
- oraz głównych wnioskach, nauczkach, inspiracjach, jakimi chce się podzielić ze społecznością.

Poniżej znajdziecie krótkie zajawki tegorocznych transformacji finałowych - to przedsmak czwartkowego finałowego wyścigu digitalowej Formuły 1. Zapraszamy członków CIONET do udziału w Finałach! Jeśli planujecie dołączyć, to pamiętajcie o rejestracji!

ECHO INVESTMENT
W czasach coraz trudniejszych kontaktów między ludźmi Echo Investment zatrudniło wirtualnego doradcę klienta. Aurelia to chatbot (po matce Sztucznej Inteligencji), który wie wszystko o mieszkaniach w ofercie Echo. Wyszuka potrzebny metraż, liczbę pokoi, czy nawet okna na zachód, mieszcząc się w założonym budzęcie. Klientowi dostarcza wizualizacje, informacje o lokalizacji i układzie pomieszczeń, a firmie… leady i informacje o potrzebach klientów. Aurelia, choć wirtualna, przechwala się zdolnościami kulinarnymi, sypie promocjami. 

GEMINI POLSKA
Pozycja lidera wśród aptek internetowych i wejście do trójki największych sieci aptek stacjonarnych to efekty ambitnego programu transformacji, jaki Gemini Polska przeprowadziło w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy. Obejmował on wdrożenia m.in. nowego systemu e-commerce, systemu WMS w logistyce, innowacyjnego mechanizmu rezerwacji leków z e-recept, platformy BI, środowiska Office 365 dla wszystkich pracowników i rozbudowę zasobów IT o dodatkowe datacenter, chmury AWS i Azure, VPN i SD-WAN. Dzięki temu możliwe stało się osiągnięcie dwucyfrowych wzrostów sprzedaży online i offline oraz rozbudowa sieci z 127 aptek na początku 2019 r. do 182 obecnie.

INNOGY
To była szybka akcja i duży efekt. W kwietniu 2020 r. w szczytowym momencie pierwszej fali pandemii i lockdownu innogy Polska uruchomiła cyfrową usługę Przejmij licznik. Użytkownik, który kupił mieszkanie, w 15 minut, bez wychodzenia z domu może podpisać umowę na dostawę prądu i przypisać do niej licznik energii przejęty od dewelopera czy poprzedniego właściciela mieszkania. Konsekwencja w budowie cyfrowych narzędzi sprawia, że innogy obsługuje w digitalu już ponad 50% spraw klientów.

LPP
Wprowadzając od 2018 r. elektroniczne metki RFID LPP udowodniło, że cyfryzacja może uodpornić firmę na skutki nieprzewidywalnych zdarzeń. Program objął centrum dystrybucji, 12 krajów, 500 dostawców, 367 sklepów i ponad 200 mln sztuk sprzedawanej rocznie odzieży. Efekt? Zwiększenie sprzedaży. A wszystko to wykonano własnymi siłami w rekordowo krótkim czasie. Kiedy nastąpił lockdown metki RFID dały pełna informację o stanach magazynowych i umożliwiły szybkie zwiększenie sprzedaży online. Teraz nowe metki posłużą do łączenia przesyłek i obniżenia kosztów, a cały projekt ubiega się o laury w konkursie Digital Excellence Awards.

MBANK
Do sukcesu w bakowości nie wystarczy już cyfrowy front-end, potrzebna jest głęboka digitalizacja wewnętrznych procesów. mBank przystąpił do niej z właściwą sobie energią w programie Digitall. Objął on i drobne usprawnienia czynności, i wielkie wdrożenia platform takich jak ECM i BPM. W sumie zoptymalizowano ponad 200 procesów, a 30 objęto kontrolą przez BPMS. Wśród wielu efektów warto zwrócić uwagę na jeden: skrócenie czasu potrzebnego na procesowanie niektórych wniosków spadło aż o 60%. mBank chciał zbudować najlepszy cyfrowe zaplecze w bankowości.

ORANGE
#chceszmasz to hasło, które doskonale pokazuje, o co chodzi w usłudze Orange Flex. Tu użytkownik sam z poziomu apki dostosowuje pakiet usług komórkowych do swoich potrzeb. Po rynku konsumenckim przyszedł czas na Flex dla Firm. Operator zautomatyzował niemal wszystkie procesy: migrację z innych ofert Orange lub przeniesienie numeru od innego dostawcy, aktywację numeru, dostarczenie faktury. Aby sprostać potrzebom, niezbędna była transformacja cyfrowa wewnątrz Orange: przejście na chmurę hybrydową oraz wielokanałową architekturę.

P&G
Idealna poprawność danych opisujących produkt staje się koniecznością dla przedsiębiorstw zaawansowanych na drodze cyfrowej transformacji, takich jak Procter & Gamble. Błędy lub braki w opisie produktu oznaczają problemy od przyjęcia do magazynu magazynu po fakturowanie. Dlatego P&G przeprowadził projekt Mozart, zmierzający do uproszczenia i zautomatyzowania procesu kompletowania danych produktowych. To nie tylko numer ID, numer serii, nazwa, rozmiar, waga czy zdjęcie, ale łącznie ponad 160 cech gromadzonych w różnych systemach. Mozart automatycznie je zbiera i udostępnia potrzebne informacje różnych działom przedsiębiorstwa.


T-MOBILE
Coś tu jest nie halo – powiedzieli w T-Mobile Polska, gdy średni czas wdrożenia produktu B2B wynosił rok. Potrzebna była zmiana. Operator skupił ofertę wokół sześciu linii związanych z IT: Mobility, Connectivity, Security, Cloud, Collaboration, Modern Workplace. Koncentracja przyniosła efekt w postaci 15 nowoczesnych produktów, m.in. SD-WAN, eSIM, chmura “pod klucz”. Każda linia odnotowała wzrost, max o 52%. Cały zespół pracuje zwinnie. Legacy produktowe zmniejszyło się o 40%.

TRAMWAJE WARSZAWSKIE
Warszawskie tramwaje nie czekają na skrzyżowaniach, a przynajmniej czekają krócej. W stolicy powstały strefy, w których zbliżający suę tramwaj wysyłając przez chmurę informację o swoim położeniu GPS daje sygnał do centrali sterowania. Gdy dojeżdża do skrzyżowania, na sygnalizatorze pojawia się zielone światło. Pasażer szybciej dociera do celu dzięki pomysłowemu wykorzystaniu chmury i mechanizmów błyskawicznej analizy danych.

UPC
W 2019 roku UPC obserwując zachowania klientów dostrzegło potrzebę poprawy swoich procesów i systemu samoobsługi klienta. Aby dać mu jak najlepsze doświadczenia cyfrowe rozpoczęto program Digital and Agile. Zaprojektowano nową mikrousługową architekturę rozwiązań, która umożliwia szybkie, modularne wdrażanie i modyfikację oprogramowania. Niezbędną szybkość dostarczania aplikacji osiągnięto dzięki zastosowaniu platformy Google Anthos do wielochmurowego zarządzania kontenerami. Czas wprowadzania prostych poprawek oprogramowania skrócił się z 1-2 dni do kilkunastu minut, a w przypadku aplikacji cloud-native zmiany pojawiają się automatycznie. Z tym projektem UPC startuje w konkursie Digital Excellence Awards.

VEOLIA
Veolia Energia Warszawa przygotowała autorskie rozwiązanie po optymalizacji dostaw ciepła. Według Veolii to jedyny w Europie taki system analityczny, do którego podłączono węzły ciepłownicze. W efekcie parametrami ich pracy można zarządzać zdalnie, bez konieczności wysyłania – tak jak wcześniej – na miejsce ekipy interwencyjnej. Doprowadziło to do oszczędności energii i ograniczenia jej zakupów przy jednoczesnym poprawie satysfakcji klienta.

VODENO
Vodeno w pięć miesięcy wykonało coś, co można określić jako cyfrowy remont generalny belgijskiego banku Aion. Do niedawna pod nazwą Banca Monte Paschi Belgio działał jak typowy tradycyjny bank lokalny. Dziś z nowymi narzędziami cyfrowymi, które zastąpiły przestarzały system i uprościły strukturę produktów, wprowadzając do niej model subskrypcyjny, ma ambicje o europejskiej skali.

You May Also Like

These Stories on Digital Excellence Awards

Tutaj daj znać, jeśli chcesz otrzymywać od nas informacje o nowych inicjatywach