Za przeprowadzenie zwinnej transformacji w odpowiedzi na zmiany rynkowe spowodowane pandemią i, w rezultacie, innowacyjne rozwiązanie łączące tradycyjne i cyfrowe kanały sprzedaży – firma Kross zdobyła nagrodę i tytuł Digital Excellence of the Year w konkursie na najlepszy projekt transformacji cyfrowej.
Digital Excellence Awards to organizowany od 2016 r. konkurs, w którym wyróżniani są najlepsi liderzy przemian cyfrowych. Nagrody Digital Excellence of the Year otrzymują firmy i ich zespoły, które skutecznie wdrażają procesy transformacji cyfrowej oraz wykazują korzystne rezultaty dla przedsiębiorstwa i poprawę swojej gotowości cyfrowej. Organizatorami konkursu są Digital Excellence – inicjatywa oparta o wymianę najlepszych praktyk cyfrowej ery, promocji innowacji, rozwoju cyfrowych liderów i doskonalenia cyfrowych kompetencji oraz CIONET, społeczność IT Executives, reprezentujących największe przedsiębiorstwa i instytucje publiczne.
Kross zgłosił do konkursu w kategorii Transformational Capabilities (projekty oparte na budowaniu kultury organizacyjnej i nowoczesnym przywództwie w procesach zmian, generujące rewolucyjne innowacje w organizacji). Zgłoszenie objęło prowadzony w firmie projekt transformacji cyfrowej, którego celem było stworzenie procesu oraz systemu bezpośredniej sprzedaży produktów Kross w sieci.
W rezultacie wdrożenia odnotowano wzrost sprzedaży w e-commerce z kilkuset sztuk rowerów w 2019 r. do wartości pięciocyfrowej w 2021 r. i szybki skok z pozycji outsidera do czołówki sprzedaży nowych rowerów. Kanał online stanowi obecnie trzecią siłę sprzedażową Kross.
„Decyzja o transformacji wiązała się z digitalizacją całej firmy we wszystkich obszarach. Mieliśmy duże obawy, jak połączyć proces e-commerce z rynkiem dealerskim. Dzięki systemowi rozliczeń oraz ich automatyzacji udało się wyeliminować te zagrożenia, a dystrybutorzy stali się ambasadorami rozwiązań e-commerce. Wiele rozwiązań logistycznych, księgowych czy serwisowych dla e-commerce, wykonanych w projekcie digitalizacji, zostało skopiowanych do segmentu B2B, dzięki czemu firma kompleksowo zoptymalizowała swoje procesy” – powiedział Robert Balkowski, kierownik sprzedaży e-commerce w Kross SA.
Otwarcie się na e-commerce to jeden z pierwszych etapów cyfryzacji Kross SA. Proces jest i będzie kontynuowany – zapowiedział Robert Balkowski.
Ogłoszenie zwycięzców Digital Excellence Awards 2021 nastąpiło w trakcie gali finałowej konkursu, jaka odbyła się 18 listopada w Warszawie. Nagrodę Digital Excellence of the Year na ręce Roberta Balkowskiego przekazał Krzysztof Dąbrowski, wiceprezes zarządu mBank i członek jury, który uzasadnił wybór Kapituły Konkursu: „Wyróżnienie dla firmy KROSS przyznajemy za przeprowadzenie zwinnej transformacji w odpowiedzi na zmiany rynkowe spowodowane pandemią. Efektem jest innowacyjne rozwiązanie łączące tradycyjne i cyfrowe kanały sprzedaży.”
O Digital Excellence Awards
Digital Excellence Awards to organizowany od 2016 r. konkurs, w którym wyróżniani są najlepsi liderzy przemian cyfrowych. Nagrody Digital Excellence of the Year otrzymują firmy i ich zespoły, które skutecznie wdrażają procesy transformacji cyfrowej oraz wykazują korzystne rezultaty dla przedsiębiorstwa i poprawę swojej gotowości cyfrowej. Laureaci konkursu Digital Excellence Awards są nominowani do udziału w finale prestiżowego międzynarodowego konkursu CIONET Digital Leader of the Year.
Nagrody Digital Excellence Awards przyznaje jury, złożone z ekspertów ze świata technologii, biznesu i nauki oraz przedstawicieli organizatora. Partnerami konkursu były w tym roku firmy Cisco, Dell Technologies, Deloitte, Google Cloud Poland, Microsoft i Samsung.
Więcej informacji o finalistach konkursu oraz nagrodzonych projektach można znaleźć na stronie www.digitalexcellence.pl.
Fotorelacja z Gali: https://flic.kr/s/aHsmX9VqMn
Powtórka transmisji z Gali: Digital Excellence Awards 2021
These Stories on Digital Excellence Awards
Marszałkowska 18 lok 5
00-590 Warszawa
office@degroup.pl