REstart Program
DE Model

Rossmann laureatem Digital Excellence Awards 2022-Digital Capabilities

Digital Excellence Group
22-12-28 16:24

Rossmann został wyróżniony w konkursie Digital Excellence Awards 2022 na najlepsze projekty transformacji cyfrowej. Nagrodę i tytuł Digital Excellence of the Year jury przyznało firmie „za kompleksowy system komunikacji, dzięki któremu może efektywnie dotrzeć do prawie 20 tysięcy pracowników oraz wielu milionów klientów odwiedzających drogerie”.  

Digital Excellence Awards to organizowany od 2016 r. konkurs, w którym wyróżniani są najlepsi liderzy przemian cyfrowych. Nagrody Digital Excellence of the Year otrzymują firmy i ich zespoły, które skutecznie wdrażają procesy transformacji cyfrowej oraz wykazują korzystne rezultaty dla przedsiębiorstwa i poprawę swojej gotowości cyfrowej. Organizatorami konkursu są Digital Excellence – inicjatywa oparta o wymianę najlepszych praktyk cyfrowej ery, promocji innowacji, rozwoju cyfrowych liderów i doskonalenia cyfrowych kompetencji oraz CIONET, społeczność IT Executives, reprezentujących największe przedsiębiorstwa i instytucje publiczne. y

Rossmann zgłosił się do konkursu w kategorii Digital Capabilities (projekty transformacyjne bezpośrednio wspierające strategię i model biznesowy w zakresie budowania cyfrowych kompetencji i zasobów technologicznych) przedstawiając pod ocenę jury wdrożony w firmie kompleksowy system komunikacji, dzięki któremu docierają do pracowników, jak i klientów drogerii.  

Dzięki zbudowaniu kompleksowego system komunikacji, firma mogła efektywnie dotrzeć do prawie 20 tysięcy pracowników oraz milionów klientów odwiedzających drogerie. Wykorzystali 5000 monitorów rozmieszczonych w sklepach do komunikacji z klientami, 1600 ekranów dotykowych na zapleczach sklepów z interaktywnym contentem dla pracowników oraz kilkadziesiąt ekranów multimedialnych i infokiosków dla pracowników centrów dystrybucji i biur. To wszystko jest wspierane przez Magic Info by Samsung, Marketing Automation by Synerise, intranet e-ross by Rossmann oraz Workplace by Facebook. Zarządzanie contentem odbywa się na wszystkich nośnikach w czasie rzeczywistym i pozwala eksponować treści w różnych formatach.  

Pozytywnym efektem tego projektu jest między innymi usprawnienie komunikacji wewnętrznej zarówno operacyjnej jak i obejmującej obszary “miękkie”. Firma Rossmann uporządkowała także zarządzanie informacją, dostosowała formaty komunikacyjne do odbiorców, specyfiki ich pracy oraz urządzeń, z których korzystają. Z perspektywy komunikacji z klientem - zbudowali największą sieć Digital Signage w Europie Środkowej, która uzupełnia pozostałe kanały komunikacji takie jak Internet, TV, prasa czy aplikacja mobilna, dostarczając informacje klientom w sklepach. Dzięki cyfrowym nośnikom własny system komunikacyjny uzyskuje większe zasięgi niż wiele środków masowego przekazu. 

“Drodzy Państwo, żeby efekty biznesowe były fantastyczne, nie wystarczy sama technologia, bo sama technologia bez zbadania potrzeb, bez odpowiedniego kontekstu jest błyskotką i wielka atrakcją dla tych, którzy się na technologii znają. Żeby budować korzyści biznesowe ten kontekst musi być bardzo bardzo szeroki. Bardzo gorąco dziękujemy za przyznanie nam tej nagrody, ja mówiłem zresztą na tym etapie finałowym, że nam się ta nagroda należała po prostu bo humaniści z komunikacji dogadali się z kolegami z IT. Natomiast dziękujemy w imieniu całego zespołu i to nie jest tylko zespół specjalistów z IT, wybitnych oczywiście, czy specjalistów z komunikacji tez całkiem niezłych. To są tak naprawdę dziesiątki osób, które nam przy tym pomagały, dziesiątki pracowników w całej Polsce, którzy powiedzieli jak wykorzystać technologie, którą mamy żeby dla nich była optymalna, dla nich jako użytkowników. To są w końcu nasi klienci, którzy na co dzień dzielą się z nami uwagami, informacjami, podpowiedziami że coś by się w drogerii przydało. Więc zespół który stworzył ten projekt jest naprawdę ogromny i pewnie nie zmiescilibyśmy się na scenie. Bardzo gorąco dziękujemy.” - powiedział Tomasz Cieślak, Rossmann. 

@221117_artnuve_183152

@221117_artnuve_183157

Małgorzata Kołodziejczyk, Tomasz Cieślak, Piotr Kiszkiel odebrali nagrodę Digital Excellence of the Year 17 listopada w trakcie gali finałowej konkursu Digital Excellence Awards 2022 z rąk Mariusza Śpiewaka, Executive Partnera w PwC Polska oraz członka jury. 

„Wyróżnienie dla Rossmanna przyznaliśmy za kompleksowy system komunikacji, dzięki któremu może efektywnie dotrzeć do prawie 20 tysięcy pracowników oraz wielu milionów klientów odwiedzających drogerie." – powiedział przedstawiciel PwC.  

O Digital Excellence Awards 

Digital Excellence Awards to organizowany od 2016 r. konkurs, w którym wyróżniani są najlepsi liderzy przemian cyfrowych. Nagrody Digital Excellence of the Year otrzymują firmy i ich zespoły, które skutecznie wdrażają procesy transformacji cyfrowej oraz wykazują korzystne rezultaty dla przedsiębiorstwa i poprawę swojej gotowości cyfrowej. Laureaci konkursu Digital Excellence Awards są nominowani do udziału w finale prestiżowego międzynarodowego konkursu CIONET Digital Leader of the Year. 

Nagrody Digital Excellence Awards przyznaje jury, złożone z ekspertów ze świata technologii, biznesu i nauki oraz przedstawicieli organizatora. Partnerami konkursu były w tym roku firmy Cisco, Dell Technologies, Deloitte, Microsoft, Orange i PwC. 

Więcej informacji o finalistach konkursu oraz nagrodzonych projektach można znaleźć na stronie www.digitalexcellence.pl. 

Fotorelacja z Gali: Gala Digital Excellence Award 17.11.2022 r. | Flickr 
Powtórka transmisji z Gali: Gala Digital Excellence Awards 2022 - YouTube 

You May Also Like

These Stories on Digital Excellence Awards

Tutaj daj znać, jeśli chcesz otrzymywać od nas informacje o nowych inicjatywach