Digital Excellence HUB

18 mistrzów transformacji roku 2022

Autor: Digital Excellence Group | 22-10-26 20:23

Znamy wszystkich finalistów konkursu CIONET Digital Excellence Awards 2022! W tym roku liczba zgłoszeń do konkursu przerosła nasze najśmielsze oczekiwania. Z 52 zgłoszonych projektów, jury udało się wyłonić 18 przełomowych transformacji cyfrowych. Poznajcie 18 mistrzów transformacji, którzy dotarli do finału Digital Excellence Awards. Gratulacje dla Finalistów!   

🎉 Kategoria DIGITAL STRATEGIC PERSPECTIVE 
Finaliści: Nationale-Nederlanden Polska, Ministerstwo Finansów, Wytwórnia filmów dokumentalnych i fabularnych 
🎉 Kategoria DIGITAL CUSTOMER EXPERIENCE 
Finaliści: Allegro, CCC Group, Credit Agricole Bank Polska S.A. 
🎉 Kategoria DIGITAL CAPABILITIES 
Finaliści: BNP Paribas Bank Polska, rynekpierwotny.pl (Property Group), Rossmann SDP 
🎉 Kategoria TRANSFORMATIONAL CAPABILITIES 
Finaliści: ILS Sp. z o.o. (IT Shared Services dla Grupy Pelion), Procter & Gamble Polska, Żabka Polska 
🎉 Kategoria OPERATIONAL EFFICIENCY 
Finaliści: DHL Parcel Polska, Urząd Miasta Krakowa, Żabka Polska 
🎉 Kategoria ENVIRONMENTAL & SOCIAL IMPACT 
Finaliści: BNP Paribas Bank Polska, Centralny Ośrodek Informatyki, PZU 

Poznajcie ich projekty, aby zagłosować na faworyta, który otrzyma nagrodę społeczności! Głosować można pod tym linkiem.

Kategoria DIGITAL STRATEGIC PERSPECTIVE 

Nationale-Nederlanden 
Transformacja Cyfrowa w NN to projekt, który kompleksowo rozwinął model biznesowy. Transformacja dotyczyła takich obszarów, jak: utworzenie nowej platformy cyfrowej, rozwój procesów sprzedaży i obsługi w oparciu o kanały cyfrowe, zmiany w ofercie produktowej oraz marketingu. Zbudowanie kliento-centrycznej platformy cyfrowej wykorzystującej nowoczesną architekturę, aby szybko dostarczać wartość dla klientów. Jednocześnie ze zmianami biznesowymi, firma wprowadziła zmiany w sposobie działania. W ramach New Way of Work zostały wprowadzone m.in. procesy skalowanego agile, nowe role oraz nowy sposób planowania.   

Ministerstwo Finansów  
E-Urząd Skarbowy (e-US) to projekt Ministerstwa Finansów, którego celem jest budowa serwisu internetowego Krajowej Administracji Skarbowej (KAS) zapewniającego Klientom KAS możliwość załatwiania spraw online. Serwis został udostępniony w formie aplikacji webowej i mobilnej. Udostępnione usługi obejmują m.in. składanie dokumentów przez użytkowników, wydawanie i e-doręczanie dokumentów przez KAS, realizację płatności online oraz udostępnianie danych z rejestrów KAS. 

Wytwórnia Filmów dokumentalnych i fabularnych 
Wytwórnia Filmów Dokumentalnych i Fabularnych realizowała projekt „Cyfrowa rekonstrukcja i digitalizacja polskich filmów fabularnych, dokumentalnych i animowanych w celu zapewnienia dostępu na wszystkich polach dystrybucji (kino, telewizja, Internet, urządzenia mobilne) oraz zachowania dla przyszłych pokoleń polskiego dziedzictwa filmowego”. Zrealizowała 3 cyfrowe komponenty: 

  • Zrekonstruowała i zdigitalizowała blisko 4000 sztuk unikalnych materiałów filmowych. 
  • Uruchomiła Centrum Dystrybucji. 
  • Uruchomiła platformę streamingową 35mm.online. 

Kategoria DIGITAL CUSTOMER EXPERIENCE 

Allegro 
Allegro zgłosiło projekt, który dzięki automatyzacji wpływa pozytywnie na jakość doświadczenia klientów w kontakcie z obsługą klienta, jednocześnie przy tym podnosząc efektywność. Dzięki wdrożeniu “Alliny” i “Allberta”, odpowiednio chatbota i mailbota opartych o machine learning oszczędzany jest czas wart już prawie > 100 FTE. 

CCC
Firma CCC zgłosiła się do konkursu realizując wdrożenie nowoczesnej platformy analitycznej Data Lakehouse w oparciu o rozwiązania chmurowe i architekturę umożliwiającą przetwarzanie w czasie rzeczywistym (real-time) strumieniową analizę danych behawioralnych wraz z integracją z danymi transakcyjnymi.  

Credit Agricole 
Bank Credit Agricole zrealizował kompleksowy i innowacyjny projekt o nazwie Omnichannel Tribe. 
Łącząc empatie odpowiedzialnych pracowników oraz inteligentne technologie, które pomogły lepiej zrozumieć klientów, przyjemnie ich zaskakiwać i zapewnić im realne korzyści. Dzięki tym działaniom bank zajmuję top3 miejsce wśród aplikacji bankowych oraz odnotowuję przyrost ponad 100 000 kont rocznie. 

Kategoria DIGITAL CAPABILITIES 

BNP Paribas (Digital Capabilities)  
Jednym z filarów strategii firmy BNP Paribas z obszaru IT jest projekt Engineering Culture, który opiera się na 3 filarach: Care, Share, Dare. W ramach filaru Share zostało zainicjonowanych pod koniec 2021 szereg inicjatyw wewnętrznych mających na celu upskilling i reskilling pracowników. Powstała inicjatywa I can do IT, w ramach której pracownicy z całego Banku powyżej 50 roku życia mieli możliwość wzięcia udziału w cyklu szkoleń przygotowujących ich do roli Testera Manualnego. Z kolei dla pracowników, którzy nie potrzebują zmian kariery a bardziej wsparcia w rozwoju swoich kompetencji została wdrożona inicjatywa #UniversITy, w ramach której 17 ekspertów wewnętrznych wcieliło się w rolę trenerów prowadząc szkolenia z 21 tematów ze świata technologii. 

Property Group (rynekpierwotny.pl)  
Platforma BIGDATA, którą stworzyła firma rynekpierwotny.pl (Property Group) agreguje informacje z 16 miast wojewódzkich na temat cen, podaży, popytu i struktury cenowej mieszkań. Już dzień po zakończeniu miesiąca prezentuje dane na temat sytuacji na największych rynkach nieruchomości w Polsce.  

Rossmann 
Firma Rossmann zbudowała kompleksowy system komunikacji, dzięki któremu może efektywnie dotrzeć do prawie 20 tysięcy pracowników oraz wielu milionów klientów odwiedzających drogerie. Składa się na niego 5000 monitorów w sklepach do komunikacji z klientami, 1600 ekranów dotykowych umieszczonych na zapleczach sklepów z interaktywnym contentem dla pracowników oraz zespołu kilkunastu ekranów multimedialnych i infokiosków dla pracowników centrów dystrybucji i biur. Dzięki inwestycji firma Rossmann usprawniła komunikację wewnętrzną zarówno operacyjną jak i miękką.  

Kategoria TRANSFORMATIONAL CAPABILITIES 

Intelligent Logistic Solutions  
Projekt zgłoszony przez ILS obejmował szeroko zakrojone działania, które swoim zasięgiem obejmowały między innymi edukację, budowanie świadomości pracowników w ILS do optymalizowania procesów biznesowych, wdrożenie i implementację dużych rozwiązań dekomponujących rozwiązania monolityczne do rozwiązań mikroserwisowych, czy optymalizację procesów IT, zwiększanie efektywności pracy Zespołu Technologii przy użyciu metodyk IT LEAN i wizualizacji pracy (dashboards). Dodatkowo dekompozycję systemów Legacy do pracy z technologiami Digital Native (m.in. od strony ecommerce) i używanymi przez Klientów Spółki w ramach pracy magazynów farma na urządzeniach skanujących (kolektory&IoT). Zmniejszenie czasu TTM dla produktów/usług przy budowaniu przewagi przez Klientów naszej Spółki. Digitalizacja procesów "papierowych" na paperless.  

P&G 
Program Transformacji Danych to zmiana sposobu organizacji procesu zarządzania danymi w Jednostce Biznesowej Operacji Rynkowych, która usunęła silosy funkcjonalne z różnych działów, w których praca ta była wykonywana (np. F&A, Sprzedaż, PS, IT) i prawdziwie umożliwiła działalność biznesową.  
Efektem programu jest 5 kluczowych korzyści: produktywność, usunięcie złożoności, lepsze umożliwienie prowadzenia działalności, zaangażowana, pełna energii, oparta na umiejętnościach organizacja pracująca w duchu metodologii agile a także wniesienie wiedzy specjalistycznej do firmy. 

Żabka Polska (Transformational Capabilities) 
Projekt Asystent Żabka to innowacyjne, autorskie rozwiązanie zarządzające operacjami sklepowymi w największej Polskiej sieci sklepów convenience oparte na algorytmach AI. Aplikacja priorytetyzuje zadania, automatyzuje procesy, reaguje w czasie rzeczywistym na wydarzenia w sklepie, dzięki czemu jest cyfrowym asystentem każdego pracownika.   

 

Kategoria OPERATIONAL EFFICIENCY 
 
DHL  
Projekt DHL - “Digital Cash” stworzył rozwiązanie w 100% digitalizujące przepływ gotówki, likwidację fizycznych kas i pełną transparentność stanu gotówki w każdej chwili. Pozwala to na obsłużenie ponad 5000 kurierów, którzy procesują blisko 7 miliardów PLN w ciągu roku.  

Urząd Miasta Krakowa 
Projekt Urzędu Miasta Krakowa uwzględniając potrzeby wynikające z obsługi dużej ilości uchodźców po wybuchu konfliktu zbrojnego na Ukrainie przygotowało bezpieczne rozwiązanie, pozwalające na: monitorowanie dostępnej bazy noclegowej, relokacji osób do miejsc zakwaterowania na podstawie skierowań, monitorowania wydawanych pakietów pomocowych oraz zarządzania zakwaterowaniem w obiektach Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej.   

Żabka Polska (Operational Efficiency) 
Żabka do konkursu zgłosiła się z wdrożeniem innowacyjnego ekosystem w chmurze Salesforce, który umożliwił realizację celów Transformacji Cyfrowej i stworzył platformę do dalszego rozwoju horyzontalnego i wertykalnego firmy.   
Głównymi elementami rozwiązania są:  Property Fund (zarządzanie i optymalizacja zakupów nieruchomości), New Stores Management (zarządzanie procesem otwierania nowych sklepów), Franchisees Relationship Management (obsługa procesu rekrutacji i budowania relacji z franczyzobiorcami).  
Dzięki implementacji danych i procesów do Salesforce, mogą obsługiwać cały cykl życia punktu handlowego, od wyboru i zakupu, przez otwarcie aż po współpracę z franczyzobiorcą. 

 

Kategoria ENVIRONMENTAL & SOCIAL IMPACT 

BNP Paribas (Environmental & Social Impact)  
Bank BNP Paribas nieustannie pracuje nad projektami wspierającymi strategię zrównoważonego rozwoju. Aktualnie wdrażane jest narzędzie o nazwie WebCheck Tool. Narzędzie to daje możliwość oceny wysokości wskaźnika efektywności energetycznej, jaki zostanie osiągnięty po realizacji przedsięwzięcia remontowego budynku mieszkalnego. Narzędzie pozwala również ocenić czy realizowana inwestycja mieści się w definicji termomodernizacji. 

Centralny Ośrodek Informatyki 
Centralny Ośrodek Informatyki stworzył portal pomagamukrainie.com, dzięki któremu można w czasie rzeczywistym koordynować potrzeby uchodźców wojennych. COI przygotował również kompleksowy system rejestracji PESEL dla obywateli Ukrainy.  
Następnie stworzył dokument w aplikacji mObywatel, który nazywa się Diia.pl (Дія пл). Dzięki niemu uchodźcy mogą potwierdzać swoją tożsamość, podróżować po strefie Schengen, jak również legitymować się każdorazowo przy przekraczaniu granicy polsko – ukraińskiej w obie strony. 

PZU  
PZU udostępniło swoim klientom aplikację, która umożliwia prewencję raka skóry w domowym zaciszu, dzięki samobadaniu w asyście sztucznej inteligencji. Aplikacja łatwo i szybko pomaga zweryfikować znamiona pod kątem ryzyka nowotworów skóry oraz proponuje dalsze wskazówki w zakresie monitorowania lub diagnozowania zmiany. Narzędzie posiada medyczną certyfikację. Nie ma ono na celu zastąpić lekarza, lecz wesprzeć niezbędną profilaktykę. Do tej pory, 5 klientów PZU zaznaczyło w aplikacji, że po otrzymaniu alarmującego wyniku udali się do lekarza, który potwierdził występowanie nowotworu skóry. 

 
Do 4 listopada możecie zagłosować na faworyta, który otrzyma nagrodę społeczności! Głosować można pod tym linkiem. Ogłoszenie wyników odbędzie się podczas uroczystej gali Digital Excellence Awards 17 listopada!