Digital Excellence HUB

#deperspective: value of data

Autor: Digital Excellence Group | 18-08-10 00:59

Ostatnie przedwakacyjne spotkanie naszej społeczności poświęciliśmy tematowi, który zawsze jest aktualny – zarządzaniu danymi. W gościnnych progach naszego partnera biznesowego SAS, na przepięknym tarasie, dyskutowaliśmy o tym, w jaki sposób wycisnąć maksymalną wartość z posiadanych danych.

Mariusz Rafało, SGH, przygotował dla nas słownik pojęć związanych z zarządzaniem danymi: hurtownia danych, Big Data, Data Lake, Data Science i wreszcie Data Driven Company, czyli organizacja, w której kulturę organizacyjną wpisana jest równowaga między powszechnym dostępem do danych i ich bezpieczeństwem.

Atilla Bayrak piastuje innowacyjne stanowisko - Chief Analytics Officer w jednym z największych tureckich banków – Akbank. Opowiadał o zmianie podejścia do wykorzystania danych w jego organizacji i stworzeniu ważnego, bardzo zaawansowanego działu zarządzania danymi.

Mariusz Cholewa, prezes zarządu Biura Informacji Kredytowej, w fascynujący sposób mówił o korelacjach między różnymi typami danych użytkowników – warto wspomnieć, że BIK ma informacje dotyczące ok. 25 mln osób i jego głównym obszarem działalności jest właśnie analizowanie danych. Okazuje się, że profilowanie kredytobiorców jest bardzo precyzyjne i opiera się na wielu czynnikach – np. kolor samochodu nie ma wpływu na terminowość spłacania kredytu, ale już bezszkodowa jazda oznacza na ogół solidnego kredytobiorcę.

Fotorelacja ze spotkania.
Infograficzne podsumowanie spotkania.