Firmy konkurujące ze sobą we współczesnym ekosystemie gospodarczym przechodzą złożone i skomplikowane zmiany w ramach transformacji cyfrowej. Narzędzia są różne, cel pozostaje ten sam: udoskonalenie modelu biznesowego z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii.
Aby sprawniej przeprowadzać te procesy, poszukują dobrych praktyk, wzorców i inspiracji. Od kogo lepiej się uczyć niż od najlepszych, którzy osiągnęli pozytywne rezultaty biznesowe przeprowadzanych zmian?
Dowiedz się, jak zwiększać dojrzałość cyfrową swojej organizacji od liderów cyfrowej transformacji!
Poznaj dobre praktyki i skorzystaj z doświadczenia naszych Jurorów oraz laureatów.
Poznaj wyzwania i rozwiązania prezentowane przez innych uczestników Programu.
Wymień się swoimi perspektywami i zainspiruj się ich drogą do cyfrowej doskonałości.
Naszym celem jest identyfikować i pokazywać najlepsze przykłady transformacji cyfrowej w Polsce.
Z jednej strony, przedstawiamy liderów, którzy mogą być benchmarkiem dla innych - to oni tworzą Digital Excellence Awards.
Z drugiej, dajemy organizacjom w trakcie transformacji narzędzia do przeprowadzenia cyfrowej rewolucji - poprzez udział w spotkaniach Digital Practices oraz webinarach, uczestnicy Programu zyskają nową perspektywę do zmian w swoich firmach.
W ramach Programu Digital Excellence będziemy spotykać się cały rok, dając uczestnikom szansę na inspirowanie się, networking i wypracowanie własnych dobrych praktyk
Do uczestnictwa w Programie po raz pierwszy zaprosimy nie tylko podmioty o wysokim poziomie dojrzałości cyfrowej, ale również te, które rozpoczynają swoje projekty transformacji.
Projekty zgłoszone do konkursu Digital Excellence Awards 2023 będą oceniane strategicznie, mając na uwadze ich wpływ na całokształt organizacji.
PKO Bank Polski
Adam Marciniak jest związany z PKO Bankiem Polskim od 2011 roku. Jako Dyrektor Pionu Rozwoju i Utrzymania Aplikacji odpowiedzialny za zarządzanie, rozwój i utrzymanie systemów informatycznych z sukcesem zreorganizował funkcjonowanie struktur IT koncentrując się na efektywności procesów, optymalizacji kosztów i dynamicznym rozwoju biznesu.
W latach 2011 – 2014, jako wiceprezes Inteligo Financial Services SA, odpowiadał także za rozwój systemów informatycznych, reorganizację, optymalizację i inkorporację spółki do struktur Banku. Wcześniej pracował w banku Pekao SA jako Dyrektor Operacyjny Biura Rozwoju i Zarządzania Kanałami Elektronicznymi oraz Dyrektor Departamentu Informatyki w Centralnym Domu Maklerskim Pekao SA.
Jest członkiem prezydium Rady ds. Bankowości Elektronicznej przy Związku Banków Polskich, Rady Architektury IT przy Komitecie Rady Ministrów ds. Cyfryzacji oraz ekspertem Zespołu zadaniowego ds. oceny projektów informatycznych przy Komitecie Rady Ministrów ds. Cyfryzacji.
Zasiada w radzie nadzorczej PKO BP Finat Sp. z o.o. Laureat licznych branżowych nagród i wyróżnień, m.in. tytułu Ambasadora Gospodarki Elektronicznej na X Kongresie Gospodarki Elektronicznej, Medalu Mikołaja Kopernika przyznanego przez Związek Banków Polskich w uznaniu szczególnych zasług w budowie i rozwoju sektora bankowego oraz nagrody specjalnej „Innowator rynku bankowego 2015 roku” w rankingu „50 największych banków w Polsce”.
Absolwent Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie oraz Politechniki Warszawskiej.
AmRest
Adam Sawicki, absolwent Uniwersytetu Sztokholmskiego oraz Harvard Business School, ma ponad 20-letnie doświadczenie w sektorze TMT, gdzie przeprowadził liczne procesy transformacji w międzynarodowych korporacjach takich jak: TeliaSonera, GTS, Netia i ostatnio T-Mobile Polska, w której do marca 2017 r. pełnił funkcję Prezesa Zarządu i Dyrektora Generalnego.
Adam Sawicki objął w 2017 roku stanowisko członka zarządu ds. cyfryzacji (President of AmRest Digital Ventures), na którym jest odpowiedzialny za zarządzanie, rozwój i nadzór nad wszystkimi międzynarodowymi przedsięwzięciami grupy w obszarze cyfryzacji, a także za rozwój technologii oraz platformy PizzaPortal, w której AmRest nabył większość udziałów w ramach międzynarodowej ekspansji on-line.
Orange
Bożena Leśniewska (ur. 1965) ukończyła Wydział Filologii Uniwersytetu Jagiellońskiego, Akademię Psychologii Przywództwa w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej oraz Akademię Mentoringu. Karierę zawodową rozpoczęła w obszarze Sprzedaży w 1992 roku w DHL International Ltd. Od 1996 roku odpowiadała za rynek sprzedaży w firmie Polkomtel S.A. początkowo, jako Dyrektor Sprzedaży, następnie Dyrektor Regionu Sprzedaży, Dyrektor Departamentu Klientów Indywidualnych i Zastępca Dyrektora Departamentu Klientów Biznesowych.
W 2006 roku dołączyła do zespołu Orange Polska w PTK Centertel, jako Zastępca Dyrektora Pionu Sprzedaży Rynku Biznesowego, a następnie Dyrektor Pionu Sprzedaży do Klientów Biznesowych. Od 2008 roku była Dyrektorem Pionu Klientów Biznesowych, a potem Dyrektorem Sprzedaży jednocześnie w PTK Centertel i w Orange Polska. Od listopada 2013 roku była Dyrektorem Wykonawczym ds. Sprzedaży w Orange Polska.
Bożena Leśniewska jest Przewodniczącym Rady Nadzorczej Orange Retail S.A. Jest członkiem Rady Programowej Polish National Sales Awards, europejskiej organizacji Women in Leadership, Rady Ekspertów THINKTANK oraz Stowarzyszenia Mentorów „Przełom”.
Bank Zachodni WBK
Feliks Szyszkowiak – jest związany z Bankiem Zachodnim WBK, a wcześniej z Wielkopolskim Bankiem Kredytowym, od 1990 roku. W latach 1990-1998 pracował w Bankowości Oddziałowej, a w latach 1998-2001 zarządzał Obszarem IT i Rozwoju Oddziałów WBK. Od 2001 roku kierował Programem B1 wprowadzającym nowy model Bankowości Oddziałowej i scentralizowany system informatyczny w Banku Zachodnim WBK. Od 2003 roku jest członkiem Zarządu Banku Zachodniego WBK, w którym najpierw, do lipca 2007 roku, podlegał mu Pion Zarządzania Ryzykiem.
Feliks Szyszkowiak nie prowadzi działalności konkurencyjnej wobec Banku i nie figuruje w Rejestrze Dłużników Niewypłacalnych, prowadzonym na podstawie ustawy o z dnia 20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym, a także spełnia wymagania przewidziane w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Prawo bankowe.
Netia
Grzegorz Bartler posiada ponad 20-letnie doświadczenie z zarządzaniu strategicznymi projektami IT przede wszystkim dla firm z sektora telekomunikacyjnego.
Od 2010 związany z Polkomtelem, jako Dyrektor Departamentu Business Intelligence ( w latach 2014 - 2015 roku tę samą funkcję pełnił również w spółce Cyfrowy Polsat), dbając o to, aby rozwiązania informatyczne skutecznie wspierały realizację strategii organizacji i osiąganie celów biznesowych. W tym okresie skonsolidował obszar Business Intelligence dla Polkomtela i Cyfrowego Polsatu, realizował projekty regulacyjne (MSSF 15, RODO) i transformacyjne Grupy Cyfrowy Polsat.
Wcześniej, przez ponad 15 lat pracował w SAS Institute, gdzie m.in. jako Dyrektor Konsultingu dla sektora Telco dostarczał szerokie spektrum rozwiązań IT i BI (m.in. hurtownie danych, systemy raportowania i MIS, rozwiązania integracji danych, systemy analitycznego CRM). Realizował również projekty dla firm telekomunikacyjnych poza Polską, a także dla firm z sektora publicznego, finansowego czy energetycznego.
Grzegorz Bartler jest absolwentem Wydziału MIM Uniwersytetu Warszawskiego.
PolskaPresse
Magdalena Chudzikiewicz z Polskapresse związana jest od 2005 roku. Swoją karierę w mediach rozpoczynała od stanowiska PR Managera/ Rzecznika Prasowego Grupy Polskapresse. Od 2011 roku jest dyrektorem marketingu Grupy, najpierw prasy, a od 2012 także internetu, oraz rzecznikiem prasowym. Z ramienia Zarządu nadzorowała wdrożenie strategii pozyskiwania nowych źródeł przychodów dla Grupy, m.in. SMS premium, bazy danych, a w także przygotowanie strategii sprzedaży kontentu.
Beyond.pl
Michał Grzybkowski jest współzałożycielem i CEO spółki Beyond.pl. Ukończył Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, gdzie pod okiem profesora Wojciecha Cellarego studiował biznes elektroniczny a następnie unkończył studia Trzeciego Stopnia gdzie pod kierunkiem prof. Waldemara Frąckowiaka prowadził badania doktoranckie w zakresie ładu korporacyjnego. W latach 2005 - 2006 studiował na University of Oxford gdzie prowadził indywidualny program badań doktoranckich. Efefkty swoich badań przedstawiał między innymi w 2006 roku na 6th Global Conference on Business & Economics organizowanej przez Universytet Harwarda w USA.
Na codzień Michał Grzybkowski jako prezes jest odpowiedzialny za zarządzanie spółką posiadającą największa powierzchnie centrów przetwarzania danych w Polsce - firma Beyond.pl została założona w 2005 r i od tamtej pory nieustanie rozwija swoje usługi, dostarczając klientom innowacyjnych rozwiązań w obszarach przetwarzania danych, cloud computingu i outsourcingu informatycznego. W 2013 roku Beyond.pl został uhonorowany wyróżnieniem - Diamentem Forbes. W 2016 roku Beyond.pl otrzymał jako pierwszy w historii Polski certyfikat ciągłości działania przyznawany serwerowniom przez Amerykańskie Stowarzyszenie Inżynierów ANSI TIA-942 level-4
Ringier Axel Spriner Media AG
Absolwent Informatyki na Uniwersytecie Jagiellońskim. Menedżer IT koncentrujący się na Internecie i biznesie cyfrowym. CTO w Ringier Axel Springer Media AG i zarządzający DreamLab, hubem technologicznym Grupy. Przed dołączeniem do Onetu i Ringier Axel Springer pracował przez 10 lat w DRQ (centrum rozwoju oprogramowania dla telekomunikacji i banków) jako programista, a następnie CEO i członek SVB.
Szkoła Główna Handlowa
W latach 1971-2008 pracownik naukowy PAN, 1987-1991 dyrektor Instytutu Filozofii i Socjologii PAN, a w latach 1993-1998 Dyrektor Generalny Polskiej Akademii Nauk.
Profesor i kierownik Katedry Teorii Zarządzania w Szkole Głównej Handlowej. Prorektor d/s Współpracy z Zagranicą w kadencji 2005-2008. Założyciel i przewodniczący Rady Polsko-Japońskiego Centrum Zarządzania w SGH. Nagrodzony Nagrodą I Stopnia za Osiągnięcia Organizacyjne przez Rektora SGH w r. 2007. Autor ponad 200 publikacji, w tym kilku książek w języku angielskim (jedna z nich - “The Polish Route from Socialism” – opublikowana w U.S.A. przez M. E. Sharpe). Ostatnio zajmuje się Nową Gospodarką, wpływem technologii na modele biznesowe, prosumpcją i marketingiem dla „nowego klienta“ i strategiami zarządzania w gospodarce sieciowej. W latach 1990-2005 współautor szeregu badań międzynarodowych nt. m.in. nowej przedsiębioczości post-socjalistycznej, zarządzania wiedzą, innowacyjności i „tacit knowledge”.
Wykładowca i speaker na kilkudziesięciu uniwersytetach i centrach badawczych w Europie, USA, Japonii i Nowej Zelandii. Członek Rady Doradczej w Salzburg Seminar. W r. 2003 wybrany przez studentów “Inspiracją Roku”, a w r. 2005 – „Najwyżej Ocenianym Wykładowcą SGH”. Nagroda Dydaktyczna Rektora w r. 2008. W r. 2009 Pierwsza Nagroda dla najlepszego wykładowcy polsko-amerykańskiego programu Warsaw Executive MBA. Promotor kilkunastu prac doktorskich (8 zakończonych). W l. 1999-2005 członek Faculty i wykładowca w Consortium for Enhancement of Ukrainian Management Education (CEUME) – amerykańskim programie USAID dla kształcenia wykładowców uniwersyteckich na Ukrainie. Od r. 2000 - Adjunct Professor in International Business Studies w Carlson School of Management, University of Minnesota, USA. Od 2003 Visiting Professor w Kiev Mohyla Business School w Kijowie. Od 2004 r. Visiting Professor w International School of Management w Dortmundzie.
Doradca i wykładowca w wielu korporacjach polskich i międzynarodowych, m.in.: Samsung, HP, PZU SA, PKO SA, BreBank, Millenium Bank, Kredyt Bank, Orlen, Lotos, MCX, MasterCard, Mars, Masterfood, Microsoft, UNIBEP, TP SA, Orange, Sybase, Wolters Kluwer, Eureko, P&G, McKinsey, Polbank, Fortis Bank, Expander, Three Mousquetaires, PWPW, Kompania Piwowarska, PGF, ING, Era, Lafarge, i in. Współpracownik głównych polskich wydawnictw biznesowych, m.in.: Puls Biznesu, Gazeta Prawna, Manager Magazin, Harvard Business Review (Polska), ThinkTank. Współzałożyciel i członek Polsko-Japońskiego Komitetu Gospodarczego w Polsce. Członek rad nadzorczych Banku Tokyo-Mitsubishi (Polska) i Infovide-Matrix S.A.
CIONET & Digital Excellence
Związany od ponad 20 lat z rynkiem teleinformatycznym w Polsce. Manager, prelegent, oraz redaktor inicjatyw dotyczących wykorzystania technologii w biznesie.
Od 2007 roku był redaktorem naczelnym tygodnika menadżerów i informatyków Computerworld. Do 2012 roku pełnił funkcję dyrektora IDG Business Media i odpowiadał za strategię IDG Poland w zakresie programów dla kadry zarządzającej.
Od 2014 roku pełni funkcję partnera zarządzającego w CIONET Polska, Polskim oddziale największej europejskiej społeczności CIO, zrzeszającej 7000 członków zarządów odpowiedzialnych za technologie oraz dyrektorów IT.
Od 2016 roku pełni również funkcję partnera zarządzającego w Digital Excellence, społeczności zrzeszającej członków zarządów i liderów cyfrowego biznesu.
Jest prawdziwym pasjonatem sportu – obejmuje stanowisko prezesa Tenisowego WRG (jedna z największych amatorskich lig tenisowych w Polsce).
CIONET & Digital Excellence
Od ponad 25 lat związany z branżą IT w Polsce i na świecie. Manager, konsultant, trener i działacz społeczny.
W 2000 roku założył i zarządzał firmą doradczo-szkoleniową CTPartners S.A., która stała się liderem w dziedzinie zarządzania usługowymi organizacjami IT. Był jej Prezesem do 2012 roku, a także trenerem i konsultantem.
Bartosz jest od zawsze aktywnym działaczem ogólnoświatowych organizacji skupiających ekspertów IT.
Założył w Polsce działalność Help Desk Institute oraz działał wśród założycieli Stowarzyszenia itSMF, w którym był wieloletnim Prezesem, a w roku 2012 wybrany został na stanowisko itSMF International Chairman.
Od 2014 roku kieruje działaniami społeczności CIONET w Polsce. CIONET to ponad 500 polskich CIO i Dyrektorów IT, którzy
w ramach społeczności spotykają się, dzielą wiedzą i doświadczeniem i współpracują na wielu ambitnych polach.
Pasjonuje się sportem - zarówno uprawianiem, jak i kibicowaniem. Latem rower i wędrówki po górach. W zimie koniecznie narty.
Przy każdej możliwej okazji kupuje bilet, żeby na żywo kibicować w atmosferze stadionu lub hali sportowej.
Dell EMC Polska
Stanowisko dyrektora generalnego polskiego oddziału Dell EMC objął na początku września 2017 roku.
Odpowiada za działalność firmy na polskim rynku, zarządzanie sprzedażą całego portfolio produktów i rozwiązań Dell EMC, przeznaczonych dla użytkowników indywidualnych oraz biznesowych, oraz za rozwój firmy we wszystkich segmentach rynkowych.
W latach 2009- 2017 sprawował kierownicze funkcje w Microsoft Polska. Był dyrektorem sprzedaży do klientów enterprise,
p.o. dyrektora generalnego, a także dyrektorem działu nowych technologii. Wcześniej, przez 13 lat odpowiadał za różne działy w Cisco Systems Poland, m.in. za sprzedaż zaawansowanych technologii na rynki Europy Środkowej czy współpracę z partnerami w Polsce.
Karierę zawodową rozpoczął w Naukowo-Akademickiej Sieci Komputerowej (NASK), gdzie do jego zadań należało projektowanie i wdrażanie ogólnokrajowych sieci teleinformatycznych.
Jest absolwentem Wydziału Elektroniki Politechniki Warszawskiej. Ukończył również studia MBA na Uniwersytecie Warszawskim oraz Uniwersytecie Illinois.