Choć po pięciu sesjach treningowych nie zostaje się jeszcze golfistą, to trudno wyobrazić sobie lepszy sposób na rozpoczęcie przygody z tym sportem. Efektem dotychczasowych edycji organizowanego przez Dell Technologies i wspieranej przez Digital Excellence i CIONET kursu golfa jest ponad setka Zielonych Kart należących do przedstawicieli branży IT. Trzydziestu uczestników gra w turniejach IT Golf League.
„Trochę zmokniemy, ale to nie problem. Bo nie ma złej pogody na golfa, są tylko źle ubrani golfiści” - żartował Michał Kołubiec, zawodowy golfista i instruktor, zapraszając uczestników piątej edycji CXO Golf Academy do wyjścia na pole w deszczowy październikowy wieczór.
Podobnie jak w przypadku poprzednich kursów, na pierwszym spotkaniu piątej edycji Akademii pogoda była zupełnie jak w kolebce tego sportu, czyli na Wyspach Brytyjskich. Na szczęście driving range w Golf Park Józefów jest zadaszone, więc na początku mżawka nie dawała się za bardzo we znaki. Później, pomimo tego, że uczestnicy wyszli na otwartą przestrzeń, nie miało to już większego znaczenia, bo nikt nie zwracał uwagi na deszcz - trafianie piłeczką do dołka wymaga wyjątkowego skupienia i zapewnia naprawdę wyjątkowe emocje.
Mówi się, że golf to gra milimetrów, dlatego każdy element jest istotny i wymaga maksymalnej koncentracji. I właśnie dlatego warto od początku dobrze poznać podstawy i uczyć się według sprawdzonych metod. To najlepsza droga, bo najszybciej można zacząć czerpać przyjemność z gry a zarazem zauważyć postępy.
Pod okiem zawodowców i bez taryfy ulgowej
Kurs nauki gry w golfa CXO Golf Academy jest prowadzony przez doświadczonych instruktorów Golf Park Józefów. W trakcie pięciu kolejnych, trwających po kilka godzin sesji uczestnicy, pracując w kameralnych grupach dowiadują się m.in. czym jest putting i chipping, poznają podstawy pitchingu i sposoby uderzeń z bunkra, cały czas pracując nad swoim swingiem. To jednak nie wszystko. Kurs to nie tylko nauka posługiwania się całym arsenałem golfowych kijów, ale także – a może przede wszystkim – poznawanie wpisanej w grę etykiety i etyki.
Obydwa te elementy stanowią istotny punkt egzaminu na Zieloną Kartę. Warto w tym miejscu dodać, że nie jest to czysta formalność. Warunkiem podejścia do egzaminu jest posiadanie dzienniczka potwierdzającego zaliczenie lekcji dotyczących poszczególnych elementów. Na szczęście opuszczone zajęcia można odrabiać. Trenerzy umawiają się z uczestnikami Akademii za pośrednictwem uruchomionej na WhatsAppie grupy i po zakończonej sesji pomagają indywidualnie nadrobić zaległości.
Sukces jak hole in one
CXO Golf Academy to doskonały sposób, żeby zdobyć umiejętności i nieco się pogimnastykować, bezpośrednio dowiedzieć się dlaczego golf cieszy się na całym świecie ogromną popularnością, ale także spotkać się, porozmawiać i pożartować, a nawet zrobić biznes w gronie ludzi z branży IT.
Motywacje uczestników piątej edycji są rozmaite. Część myślała o golfie już od pewnego czasu, dla innych decyzja o udziale w Akademii była spontaniczna. Większość mówi, że ważniejszy jest aspekt sportowy, ale nie da się ukryć, że biznesowy też ma znaczenie. Z pewnością dla wszystkich na początku trudny był pitching.
Sam Golf Park Józefów to idealne miejsce na rozpoczęcie przygody z golfem a także regularny trening, zwłaszcza krótkich uderzeń, które tak naprawdę są w tym sporcie najważniejsze: sześć dołków PAR 3, driving range i treningowy putting green.
„Uruchamiając Akademię chcieliśmy połączyć biznes ze sportem a do tego obalić mity narosłe wokół golfa. Wcale nie wymaga dużo czasu, tak naprawdę nie wymaga też masy pieniędzy i nie jest grą wyłącznie dla starszych panów. Do uprawiania go potrzebna jest natomiast dobra kondycja fizyczna” – tłumaczy Marcin Morawski, który odpowiada w firmie Dell Technologies, będącej organizatorem i sponsorem tytularnym, za działania marketingowe w Polsce.
„Na początku nie liczyłem, że IT Golf Academy ukończy 100 osób, z których większość będzie regularnie grała. To ogromny sukces, zwłaszcza, że golf to nie tylko sport, ale także wspaniałe wartości, etyka i zaangażowana społeczność” – dodaje Marcin Morawski.
CXO Golf Academy inicjatywa branżowa zainicjowana przez Dell Technologies, CIONET Polska i Digital Excellence. W tej edycji do programu dołączyły również firmy 7N i Zscaler. Wiosną zostanie uruchomiona kolejna grupa - chętnych do dołączenia zapraszamy już teraz :)
Marszałkowska 18 lok 5
00-590 Warszawa
office@degroup.pl