Digital Excellence HUB

Digital Excellence Awards 2019 - najlepsi wśród najlepszych

Autor: Wanda Żółcińska | 19-10-18 14:05

Podczas wczorajszej uroczystej gali w Zamku Ujazdowskim poznaliśmy organizacje, które otrzymały wyróżnienia w tegorocznej edycji Digital Excellence Awards! Poziom tegorocznych zgłoszeń – co zgodnie przyznają jurorzy – był bardzo wysoki, wybór spośród 10 półfinalistów trudny, dyskusje burzliwe, a duma i satysfakcja z wyróżnień – ogromna.

Wyróżnienie w obszarze Digital Strategy otrzymało Ministerstwo Finansów, które pochwaliło się zaadoptowaną w imponującym tempie strategiczną zmianą na skalę ogólnopolską. W tym roku udało się zrealizować projekt Twój e-PIT, dzięki temu rozliczanie z fiskusem stało się naprawdę łatwe – wystarczy kilka kliknięć. To usługa, dzięki której podatnicy nie muszą go poświęcać karkołomnym wyliczeniom i mają więcej czasu na inne działania.

Nagrodę wręczał Krzysztof Soszyński, członek zarządu Inter Cars, który, jak stwierdził, uwielbia nowinki technologiczne i ceni ludzi, którzy mają pasję, rozwijają i zmieniają swoje przedsiębiorstwa. Warto doceniać koegzystencję starych rozwiązań z nowymi, nie warto się szufladkować, ale tworzyć rozwiązania praktyczne, użyteczne na co dzień. Do tego konieczna jest pasja i zaangażowanie, zespół ludzi nastawionych na rozwój.

Wyróżnienie w obszarze Digital Customer otrzymała firma Neuca – transformacja biznesu poprzez wsparcie rozwoju klientów. Rozwiązanie zostało zbudowane przez interdyscyplinarny zespół wraz z klientami i dla klientów, wokół programów partnerskich. Ważne było zaufanie i wsparcie. Nad projektem pracował zespół, który tworzyły osoby z IT i biznesu – i to się świetnie sprawdziło.

Nagrodę wręczał Wojciech Zaskórski, Enterprise Business Director, Samsung. Jego zdaniem Digital Excellence to podróż, a nie stan docelowy, a podróż to często sztuka błądzenia i sztuka poszukiwania. Trzeba podejmować ryzyko i potwierdzać słuszność swoich decyzji, reagować na stale zmieniające się potrzeby klienta.

W obszarze Transformation of Capabilities wyróżnienie otrzymał EMPIK, który przedefiniował swoją strategię, na nowo tworząc standardy w oparciu o zrozumienie cyfrowego klienta. To duża organizacja z ponad 70-letnią historią, która z powodzeniem inspirowała klientów, zanim jeszcze pojawiło się pojęcie Customer Experience. Jednak nadszedł czas na nowe wyzwania – przez ostatnie 3 lata powstały nowe projekty, które wymagają zwinności i szybkiego dostosowywania się do rynku.

Wyróżnienie wręczał Jacek Kujawa, wiceprezes zarządu LPP i ubiegłoroczny laureat DEA. Konkurs to okazja, żeby wyróżnić firmy, które nie tyko chwytają okazje biznesowe, ale mają odwagę i determinację, żeby rozpocząć transformację cyfrową i ciągle się zmieniać. W dzisiejszym świecie jest to obarczone olbrzymim ryzykiem, ale także jest koniecznością. Trzeba zrozumieć, jak myśli cyfrowy klient, dotrzeć do niego indywidualnie i umieć nawiązać spersonalizowany dialog. Samodzielny zwinny zespół IT, z silnym liderem, jest warunkiem koniecznym, aby odnieść sukces w cyfrowym świecie.

W obszarze Digital Capabilities wyróżnienie za gigantyczną transformację, która umożliwia realizację strategii przedsiębiorstwa, otrzymała spółka PKP Energetyka. To ukoronowanie wielkiego cyfrowego przełomu w funkcjonowaniu tej firmy, cyfryzacja to proces, w który zaangażowani są wszyscy pracownicy – 5 tys. osób. Każdy z nich brał udział w co najmniej jednym z 40 prowadzonych projektów w ramach cyfryzacji.

Wyróżnienie wręczał Sławomir Soszyński, wiceprezes zarządu ING Banku Śląskiego. Digital Excellence to przede wszystkim ludzie, którzy mają pasję i myślą nieszablonowo, a dopiero na kolejnych miejscach technologia i procesy.

Wyróżnienie w obszarze Operational Efficiency za przeprowadzenie rewolucyjnej zmiany w modelu ochrony zdrowia otrzymało Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia. To wyróżnienie nie tylko za projekty takie jak E-recepta, ale za zauważalną transformację, na którą złożyły się praca i ogromny wysiłek wielu osób. Sama organizacja w ramach cyfrowej transformacji przeszła także dużą zmianę.

Nagrodę wręczyła Magdalena Dziewguć, dyrektor w obszarze rozwoju biznesu dla Chmury Google w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Transformacja w sektorze publicznym jest trudna, ale niezwykle ważna, ponieważ w zauważalny sposób poprawia jakość życia obywateli.

Nagrodę Społeczności otrzymał Totalizator Sportowy, który w wielkim stylu wszedł na rynek e-commerce. Po 63 latach spółka pokazała, że jest obecna także na rynku elektronicznym – cały zespół w zaledwie rok dokonał rzeczy, która mogła wydawać się niemożliwa. Nagrodę wręczył Adam Marciniak, VP PKO Banku Polskiego, President of Advisory Board CIONET Polska.

Tegoroczne wyróżnione projekty to ogromna skala, wielki zasięg i wpływ. To projekty, które zmieniają naszą rzeczywistość i życie ludzi, którzy sami często nie mają nic wspólnego z technologią.