Groupon działa na 20 rynkach, agenci obsługujący klientów, podejmują dziennie pół miliona decyzji, bazując na sformalizowanym drzewie decyzyjnym. Mirosław Forystek, VP Groupon,uważa, że aby użytkownicy chętnie poszukiwali dobrych ofert w jego portalu, w tle musi działać sporo bardzo dobrych algorytmów.
Jednym z priorytetów jest segmentacja klientów w digital self service, analiza treści i predykcje. Celem jest samoobsługa 80% wizyt w centrum pomocy. W ciągu kilku miesięcy można dzięki temu podnieść efektywność o 20%, co przekłada się na oszczędności finansowe.
W firmie powstał portal oparty na uczeniu maszynowym, do którego każdy pracownik może wprowadzić dane i na tej podstawie automatycznie zostanie dobrany klasyfikator. Im czystsze dane, tym lepsza efektywność. Portal powstał in-house, ale jego adopcja nie jest tak szybka, jak zakładano. Ludzie boją się o swoje miejsca pracy, poza tym automatyczne rozwiązania są skuteczne w 80%. Z perspektywy agenta zadowalające jest jedynie 100%, ponieważ jeśli i tak ma sprawdzać wszystko ręcznie, to woli robić to od początku sam.
Żeby wprowadzić w firmie tego typu rozwiązania, trzeba mieć ludzi z odpowiednimi kwalifikacjami. Trenerów AI, testerów, osoby zajmujące się zarządzaniem wiedzą. Korzyści to krótszy czas obsługi, działanie 24/7, podniesienie satysfakcji klientów i niższe koszty.
Zdaniem Mirosława Forystka, w 2020 r. w dobrych firmach będzie więcej wirtualnych agentów niż fizycznych. W Grouponie do końca roku ok. będzie ok. 2-3 tys. botów. Jest jednak związane z tym wyzwanie: boty szybko się uczą, gdy mają dużo sesji, a język, którego używają klienci niekoniecznie jest językiem, którym powinny mówić maszyny do innych klientów…
Marszałkowska 18 lok 5
00-590 Warszawa
office@degroup.pl