Świat IT coraz częściej wybiera rozwiązania chmurowe, w tym chmury hybrydowej. Prognozy zarówno IDC jak Gartnera mówią o przewidywanych spadkach sprzedaży w modelu nakładów inwestycyjnych w najbliższych latach. Dlatego podczas spotkania, które zorganizowaliśmy we współpracy z HPE i Accenture, dyskutowaliśmy o wykorzystaniu zaawansowanych rozwiązań takich jak Accenture Hybrid Cloud (AHC), wspólnym projekcie obu firm. AHC to prekonfigurowana, zautomatyzowana usługa bazująca na technologii HPE GreenLake, której warunki są precyzyjnie dopasowywane do potrzeb i wymagań organizacji.
Jak zauważył Michał Zajączkowski, Dyrektor Generalny HPE, firmy ze wszystkich branż będą coraz intensywniej korzystały z prywatnej lub publicznej chmury. Antonio Neri, CEO HPE, stwierdził podczas jednego ze swoich wystąpień: “the cloud is not a destination, it is an experience” – i jest to bardzo trafny opis współczesnego podejścia do cloudu. Wpisuje się w niego HPE GreenLake, model konsumowania IT, dostosowany do potrzeb biznesowych, szybkiego wprowadzania nowych produktów na rynek, dostosowywania się do zmian, ale bez nadmiernych inwestycji w infrastrukturę.
Mariusz Chudy, Dyrektor Zarządzający Accenture odpowiedzialny za rozwiązania chmurowe i transformację infrastruktury IT, podkreślał ważną rolę szerzenia świadomości cloudowej na polskim rynku. HPE udostępnia Customer Experience Center, gdzie można w trybie warsztatowym poznać rozwiązanie i narzędzia przygotowane przez HPE i Accenture w tym Accenture Hybrid Cloud.
Korzystanie z nowoczesnych technologii w modelu cloudowym opłaca się także w dłuższej biznesowej perspektywie. Z przeprowadzonego przez Accenture badania Full value. Full stop, w ramach którego przebadano ponad 8300 organizacji, szukając korelacji pomiędzy wdrożeniami innowacji technologicznych a wynikami finansowymi firm płyną wnioski, że liderzy innowacji technologicznych osiągają dwukrotnie większe wzrosty przychodów.
Firmy oceniono w 3 wymiarach: status wdrożeń technologicznych, zakres wdrożeń i gotowość organizacji na zmiany. Na tej podstawie wyłoniono firmy, które uzyskały miano Liderów (10% firm z najwyższymi wynikami) oraz Maruderów (25% firm, które uzyskały najniższe wyniki).
Badanie pokazuje, że istnieje wyraźna różnica w sposobie zarządzania i myślenia o wykorzystaniu technologii między organizacjami sklasyfikowanymi jako Liderzy i Maruderzy. Liderzy charakteryzują się m.in. tym, że szybko wdrażają technologie, traktują dane jako zasoby firmy, a także wykorzystują chmurę obliczeniową. Traktując rozwiązania chmurowe jako sposób na skuteczne wykorzystanie innych technologii, takich jak AI czy analityka, dystansują pozostałe firmy. Aż 95% Liderów postrzega chmurę jako katalizator innowacji w przeciwieństwie do zaledwie 30% wśród Maruderów.
Marszałkowska 18 lok 5
00-590 Warszawa
office@degroup.pl