Finalista: Echo Investment
Wdrożenie: Digital@ECHO – mobilne odbiory mieszkań
Parafrazując Michała Grzybkowskiego, Jurora konkursu: odbiór mieszkania u przeciętnego developera wygląda dziś jak w serialu “Czterdziestolatek”. Zagubione informacje, dzwonienie do podwykonawców, przegapione kroki w procesie. Wdrożenie mobilnego odbioru, jako część ogólnego wdrożenia CRM w Echo Investment, zebrało w jednym miejscu wszystkie czynniki potrzebne, aby ten proces był bezbolesny dla klienta i efektywny dla pracowników. Krzysztof Krzosek (Dyrektor Zarządzający IT w Echo Investment) i Mariusz Sękalski (Manager Projektu CRM) zgodnie twierdzą, że moment odbioru mieszkania jest punktem kulminacyjnym relacji między developerem a klientem indywidualnym.
Scentralizowanie danych o nieruchomościach pozwoliło też na sprawniejszą współpracę z podwykonawcami, a w dłuższej perspektywie – na lepsze raportowanie i podejmowanie decyzji inwestycyjnych. Portal dla klienta, który obsłuży też przebudowy lokalu i zarządzanie budynkiem, przedłuży cykl życia klienta Echo.
Co było najtrudniejsze we wdrożeniu?
Mariusz Sękalski: Mamy ogromną satysfakcję z połączenia światów IT i biznesu, które w organizacji zazwyczaj miały oddzielne miejsca. Największą barierą było dla nas pokonywanie utartych przyzwyczajeń i rozpoczynanie nowych rozmów o problemach, które były uważane za nieusuwalną część biznesu developerskiego.
Krzysztof Krzosek: Nie posługiwaliśmy się żadnymi dyrektywami. Nie wprowadzaliśmy odgórnych zmian w strukturach firmy. Własnym przykładem musieliśmy pokazać, że IT to nie są już ludzie, którzy przynoszą sprzęt, tylko osoby inicjujące zmiany biznesowe.
Korzyści mierzalne:
Korzyści niemierzalne:
Marszałkowska 18 lok 5
00-590 Warszawa
office@degroup.pl