REstart Program
DE Model

Finalista Digital Excellence Awards 2018: ECHO Investment

Digital Excellence Group
18-10-06 16:02

Finalista: Echo Investment

Wdrożenie: Digital@ECHO – mobilne odbiory mieszkań

Parafrazując Michała Grzybkowskiego, Jurora konkursu: odbiór mieszkania u przeciętnego developera wygląda dziś jak w serialu “Czterdziestolatek”. Zagubione informacje, dzwonienie do podwykonawców, przegapione kroki w procesie. Wdrożenie mobilnego odbioru, jako część ogólnego wdrożenia CRM w Echo Investment, zebrało w jednym miejscu wszystkie czynniki potrzebne, aby ten proces był bezbolesny dla klienta i efektywny dla pracowników. Krzysztof Krzosek (Dyrektor Zarządzający IT w Echo Investment) i Mariusz Sękalski (Manager Projektu CRM) zgodnie twierdzą, że moment odbioru mieszkania jest punktem kulminacyjnym relacji między developerem a klientem indywidualnym.

Scentralizowanie danych o nieruchomościach pozwoliło też na sprawniejszą współpracę z podwykonawcami, a w dłuższej perspektywie – na lepsze raportowanie i podejmowanie decyzji inwestycyjnych. Portal dla klienta, który obsłuży też przebudowy lokalu i zarządzanie budynkiem, przedłuży cykl życia klienta Echo.

Co było najtrudniejsze we wdrożeniu?

Mariusz Sękalski: Mamy ogromną satysfakcję z połączenia światów IT i biznesu, które w organizacji zazwyczaj miały oddzielne miejsca. Największą barierą było dla nas pokonywanie utartych przyzwyczajeń i rozpoczynanie nowych rozmów o problemach, które były uważane za nieusuwalną część biznesu developerskiego.
Krzysztof Krzosek: Nie posługiwaliśmy się żadnymi dyrektywami. Nie wprowadzaliśmy odgórnych zmian w strukturach firmy. Własnym przykładem musieliśmy pokazać, że IT to nie są już ludzie, którzy przynoszą sprzęt, tylko osoby inicjujące zmiany biznesowe.
echo investment

Korzyści mierzalne:

  • Skrócenie czasu odbioru mieszkań – z kilku dni do kilku chwil
  • Skalowalność – zwiększenie ilości inwestycji nie wymaga zwiększenia zatrudnienia
  • Zebranie w jednym systemie informacji, które dotąd były rozproszone i nieuporządkowane
  • Przyspieszenie ścieżki decyzyjnej, raportowania i analizy
  • Zwiększenie zadowolenia klientów i pracowników

Korzyści niemierzalne:

  • Zwinność – strona biznesowa była zaangażowana w projekt od początku, nie w momencie dostarczenia produktu
  • Kultywowanie zaangażowania pracowników przez model ambasadorów projektu
Dinner Banner.png

Ogłoszenie Zwycięzców

Gala Digital Excellence Awards już 17.10.2018

Więcej o Digital Excellence Awards

Tutaj daj znać, jeśli chcesz otrzymywać od nas informacje o nowych inicjatywach