REstart Program
DE Model

18 mistrzów transformacji roku 2022

Digital Excellence Group
22-10-26 22:23

Znamy wszystkich finalistów konkursu CIONET Digital Excellence Awards 2022! W tym roku liczba zgłoszeń do konkursu przerosła nasze najśmielsze oczekiwania. Z 52 zgłoszonych projektów, jury udało się wyłonić 18 przełomowych transformacji cyfrowych. Poznajcie 18 mistrzów transformacji, którzy dotarli do finału Digital Excellence Awards. Gratulacje dla Finalistów!   

🎉 Kategoria DIGITAL STRATEGIC PERSPECTIVE 
Finaliści: Nationale-Nederlanden Polska, Ministerstwo Finansów, Wytwórnia filmów dokumentalnych i fabularnych 
🎉 Kategoria DIGITAL CUSTOMER EXPERIENCE 
Finaliści: Allegro, CCC Group, Credit Agricole Bank Polska S.A. 
🎉 Kategoria DIGITAL CAPABILITIES 
Finaliści: BNP Paribas Bank Polska, rynekpierwotny.pl (Property Group), Rossmann SDP 
🎉 Kategoria TRANSFORMATIONAL CAPABILITIES 
Finaliści: ILS Sp. z o.o. (IT Shared Services dla Grupy Pelion), Procter & Gamble Polska, Żabka Polska 
🎉 Kategoria OPERATIONAL EFFICIENCY 
Finaliści: DHL Parcel Polska, Urząd Miasta Krakowa, Żabka Polska 
🎉 Kategoria ENVIRONMENTAL & SOCIAL IMPACT 
Finaliści: BNP Paribas Bank Polska, Centralny Ośrodek Informatyki, PZU 

Poznajcie ich projekty, aby zagłosować na faworyta, który otrzyma nagrodę społeczności! Głosować można pod tym linkiem.

Kategoria DIGITAL STRATEGIC PERSPECTIVE 

Nationale-Nederlanden 
Transformacja Cyfrowa w NN to projekt, który kompleksowo rozwinął model biznesowy. Transformacja dotyczyła takich obszarów, jak: utworzenie nowej platformy cyfrowej, rozwój procesów sprzedaży i obsługi w oparciu o kanały cyfrowe, zmiany w ofercie produktowej oraz marketingu. Zbudowanie kliento-centrycznej platformy cyfrowej wykorzystującej nowoczesną architekturę, aby szybko dostarczać wartość dla klientów. Jednocześnie ze zmianami biznesowymi, firma wprowadziła zmiany w sposobie działania. W ramach New Way of Work zostały wprowadzone m.in. procesy skalowanego agile, nowe role oraz nowy sposób planowania.   

Ministerstwo Finansów  
E-Urząd Skarbowy (e-US) to projekt Ministerstwa Finansów, którego celem jest budowa serwisu internetowego Krajowej Administracji Skarbowej (KAS) zapewniającego Klientom KAS możliwość załatwiania spraw online. Serwis został udostępniony w formie aplikacji webowej i mobilnej. Udostępnione usługi obejmują m.in. składanie dokumentów przez użytkowników, wydawanie i e-doręczanie dokumentów przez KAS, realizację płatności online oraz udostępnianie danych z rejestrów KAS. 

Wytwórnia Filmów dokumentalnych i fabularnych 
Wytwórnia Filmów Dokumentalnych i Fabularnych realizowała projekt „Cyfrowa rekonstrukcja i digitalizacja polskich filmów fabularnych, dokumentalnych i animowanych w celu zapewnienia dostępu na wszystkich polach dystrybucji (kino, telewizja, Internet, urządzenia mobilne) oraz zachowania dla przyszłych pokoleń polskiego dziedzictwa filmowego”. Zrealizowała 3 cyfrowe komponenty: 

  • Zrekonstruowała i zdigitalizowała blisko 4000 sztuk unikalnych materiałów filmowych. 
  • Uruchomiła Centrum Dystrybucji. 
  • Uruchomiła platformę streamingową 35mm.online. 

Kategoria DIGITAL CUSTOMER EXPERIENCE 

Allegro 
Allegro zgłosiło projekt, który dzięki automatyzacji wpływa pozytywnie na jakość doświadczenia klientów w kontakcie z obsługą klienta, jednocześnie przy tym podnosząc efektywność. Dzięki wdrożeniu “Alliny” i “Allberta”, odpowiednio chatbota i mailbota opartych o machine learning oszczędzany jest czas wart już prawie > 100 FTE. 

CCC
Firma CCC zgłosiła się do konkursu realizując wdrożenie nowoczesnej platformy analitycznej Data Lakehouse w oparciu o rozwiązania chmurowe i architekturę umożliwiającą przetwarzanie w czasie rzeczywistym (real-time) strumieniową analizę danych behawioralnych wraz z integracją z danymi transakcyjnymi.  

Credit Agricole 
Bank Credit Agricole zrealizował kompleksowy i innowacyjny projekt o nazwie Omnichannel Tribe. 
Łącząc empatie odpowiedzialnych pracowników oraz inteligentne technologie, które pomogły lepiej zrozumieć klientów, przyjemnie ich zaskakiwać i zapewnić im realne korzyści. Dzięki tym działaniom bank zajmuję top3 miejsce wśród aplikacji bankowych oraz odnotowuję przyrost ponad 100 000 kont rocznie. 

Kategoria DIGITAL CAPABILITIES 

BNP Paribas (Digital Capabilities)  
Jednym z filarów strategii firmy BNP Paribas z obszaru IT jest projekt Engineering Culture, który opiera się na 3 filarach: Care, Share, Dare. W ramach filaru Share zostało zainicjonowanych pod koniec 2021 szereg inicjatyw wewnętrznych mających na celu upskilling i reskilling pracowników. Powstała inicjatywa I can do IT, w ramach której pracownicy z całego Banku powyżej 50 roku życia mieli możliwość wzięcia udziału w cyklu szkoleń przygotowujących ich do roli Testera Manualnego. Z kolei dla pracowników, którzy nie potrzebują zmian kariery a bardziej wsparcia w rozwoju swoich kompetencji została wdrożona inicjatywa #UniversITy, w ramach której 17 ekspertów wewnętrznych wcieliło się w rolę trenerów prowadząc szkolenia z 21 tematów ze świata technologii. 

Property Group (rynekpierwotny.pl)  
Platforma BIGDATA, którą stworzyła firma rynekpierwotny.pl (Property Group) agreguje informacje z 16 miast wojewódzkich na temat cen, podaży, popytu i struktury cenowej mieszkań. Już dzień po zakończeniu miesiąca prezentuje dane na temat sytuacji na największych rynkach nieruchomości w Polsce.  

Rossmann 
Firma Rossmann zbudowała kompleksowy system komunikacji, dzięki któremu może efektywnie dotrzeć do prawie 20 tysięcy pracowników oraz wielu milionów klientów odwiedzających drogerie. Składa się na niego 5000 monitorów w sklepach do komunikacji z klientami, 1600 ekranów dotykowych umieszczonych na zapleczach sklepów z interaktywnym contentem dla pracowników oraz zespołu kilkunastu ekranów multimedialnych i infokiosków dla pracowników centrów dystrybucji i biur. Dzięki inwestycji firma Rossmann usprawniła komunikację wewnętrzną zarówno operacyjną jak i miękką.  

Kategoria TRANSFORMATIONAL CAPABILITIES 

Intelligent Logistic Solutions  
Projekt zgłoszony przez ILS obejmował szeroko zakrojone działania, które swoim zasięgiem obejmowały między innymi edukację, budowanie świadomości pracowników w ILS do optymalizowania procesów biznesowych, wdrożenie i implementację dużych rozwiązań dekomponujących rozwiązania monolityczne do rozwiązań mikroserwisowych, czy optymalizację procesów IT, zwiększanie efektywności pracy Zespołu Technologii przy użyciu metodyk IT LEAN i wizualizacji pracy (dashboards). Dodatkowo dekompozycję systemów Legacy do pracy z technologiami Digital Native (m.in. od strony ecommerce) i używanymi przez Klientów Spółki w ramach pracy magazynów farma na urządzeniach skanujących (kolektory&IoT). Zmniejszenie czasu TTM dla produktów/usług przy budowaniu przewagi przez Klientów naszej Spółki. Digitalizacja procesów "papierowych" na paperless.  

P&G 
Program Transformacji Danych to zmiana sposobu organizacji procesu zarządzania danymi w Jednostce Biznesowej Operacji Rynkowych, która usunęła silosy funkcjonalne z różnych działów, w których praca ta była wykonywana (np. F&A, Sprzedaż, PS, IT) i prawdziwie umożliwiła działalność biznesową.  
Efektem programu jest 5 kluczowych korzyści: produktywność, usunięcie złożoności, lepsze umożliwienie prowadzenia działalności, zaangażowana, pełna energii, oparta na umiejętnościach organizacja pracująca w duchu metodologii agile a także wniesienie wiedzy specjalistycznej do firmy. 

Żabka Polska (Transformational Capabilities) 
Projekt Asystent Żabka to innowacyjne, autorskie rozwiązanie zarządzające operacjami sklepowymi w największej Polskiej sieci sklepów convenience oparte na algorytmach AI. Aplikacja priorytetyzuje zadania, automatyzuje procesy, reaguje w czasie rzeczywistym na wydarzenia w sklepie, dzięki czemu jest cyfrowym asystentem każdego pracownika.   

 

Kategoria OPERATIONAL EFFICIENCY 
 
DHL  
Projekt DHL - “Digital Cash” stworzył rozwiązanie w 100% digitalizujące przepływ gotówki, likwidację fizycznych kas i pełną transparentność stanu gotówki w każdej chwili. Pozwala to na obsłużenie ponad 5000 kurierów, którzy procesują blisko 7 miliardów PLN w ciągu roku.  

Urząd Miasta Krakowa 
Projekt Urzędu Miasta Krakowa uwzględniając potrzeby wynikające z obsługi dużej ilości uchodźców po wybuchu konfliktu zbrojnego na Ukrainie przygotowało bezpieczne rozwiązanie, pozwalające na: monitorowanie dostępnej bazy noclegowej, relokacji osób do miejsc zakwaterowania na podstawie skierowań, monitorowania wydawanych pakietów pomocowych oraz zarządzania zakwaterowaniem w obiektach Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej.   

Żabka Polska (Operational Efficiency) 
Żabka do konkursu zgłosiła się z wdrożeniem innowacyjnego ekosystem w chmurze Salesforce, który umożliwił realizację celów Transformacji Cyfrowej i stworzył platformę do dalszego rozwoju horyzontalnego i wertykalnego firmy.   
Głównymi elementami rozwiązania są:  Property Fund (zarządzanie i optymalizacja zakupów nieruchomości), New Stores Management (zarządzanie procesem otwierania nowych sklepów), Franchisees Relationship Management (obsługa procesu rekrutacji i budowania relacji z franczyzobiorcami).  
Dzięki implementacji danych i procesów do Salesforce, mogą obsługiwać cały cykl życia punktu handlowego, od wyboru i zakupu, przez otwarcie aż po współpracę z franczyzobiorcą. 

 

Kategoria ENVIRONMENTAL & SOCIAL IMPACT 

BNP Paribas (Environmental & Social Impact)  
Bank BNP Paribas nieustannie pracuje nad projektami wspierającymi strategię zrównoważonego rozwoju. Aktualnie wdrażane jest narzędzie o nazwie WebCheck Tool. Narzędzie to daje możliwość oceny wysokości wskaźnika efektywności energetycznej, jaki zostanie osiągnięty po realizacji przedsięwzięcia remontowego budynku mieszkalnego. Narzędzie pozwala również ocenić czy realizowana inwestycja mieści się w definicji termomodernizacji. 

Centralny Ośrodek Informatyki 
Centralny Ośrodek Informatyki stworzył portal pomagamukrainie.com, dzięki któremu można w czasie rzeczywistym koordynować potrzeby uchodźców wojennych. COI przygotował również kompleksowy system rejestracji PESEL dla obywateli Ukrainy.  
Następnie stworzył dokument w aplikacji mObywatel, który nazywa się Diia.pl (Дія пл). Dzięki niemu uchodźcy mogą potwierdzać swoją tożsamość, podróżować po strefie Schengen, jak również legitymować się każdorazowo przy przekraczaniu granicy polsko – ukraińskiej w obie strony. 

PZU  
PZU udostępniło swoim klientom aplikację, która umożliwia prewencję raka skóry w domowym zaciszu, dzięki samobadaniu w asyście sztucznej inteligencji. Aplikacja łatwo i szybko pomaga zweryfikować znamiona pod kątem ryzyka nowotworów skóry oraz proponuje dalsze wskazówki w zakresie monitorowania lub diagnozowania zmiany. Narzędzie posiada medyczną certyfikację. Nie ma ono na celu zastąpić lekarza, lecz wesprzeć niezbędną profilaktykę. Do tej pory, 5 klientów PZU zaznaczyło w aplikacji, że po otrzymaniu alarmującego wyniku udali się do lekarza, który potwierdził występowanie nowotworu skóry. 

 
Do 4 listopada możecie zagłosować na faworyta, który otrzyma nagrodę społeczności! Głosować można pod tym linkiem. Ogłoszenie wyników odbędzie się podczas uroczystej gali Digital Excellence Awards 17 listopada! 

Tutaj daj znać, jeśli chcesz otrzymywać od nas informacje o nowych inicjatywach