Digital Excellence Awards
DE Model

Odwaga ma znaczenie – przedstawiamy liderów cyfrowej rebelii w Polsce

Anna Kosmala
19-10-08 15:18

Trzecia edycja Digital Excellence Awards pokazuje, że liderzy transformacji śmiało podejmują się głębokiego przekształcania całych ekosystemów, realizują projekty kompletne, w dużej skali, które znacząco wykraczają poza proste rozwiązania IT. Widać zarazem wyraźnie, że sukces w równym stopniu zależy dziś od technologii, co od zaangażowania wszystkich interesariuszy.

Jury konkursu Digital Excellence Awards wyłoniło najlepsze z najlepszych organizacji w Polsce, które wykorzystując technologie cyfrowe i stosując innowacyjne idee osiągają wyjątkowe rezultaty zmieniając radykalnie siebie i szeroko rozumiane otoczenie biznesowe.

W skład finałowej dziesiątki, która będzie walczyć o tytuł Digital Excellence of The Year w kilku kategoriach, weszły:

  • CENTRUM SYSTEMÓW INFORMACYJNYCH OCHRONY ZDROWIA
  • EMPIK
  • GRUPA PZU
  • KRAJOWY DEPOZYT PAPIERÓW WARTOŚCIOWYCH
  • MINISTERSTWO FINANSÓW
  • NEUCA
  • LUMI by PGE CENTRUM
  • PKO BANK POLSKI
  • PKP ENERGETYKA
  • TOTALIZATOR SPORTOWY

„Konsekwentnie szukamy oryginalnych pomysłów i śmiałych planów. Nie wystarczy wdrożyć nowe aplikacje albo unowocześnić sprzęt. Cyfrowa transformacja wymaga rozumienia potencjału biznesu do bycia lepszym i umiejętności znalezienia technologii, która może w tym pomóc. To bardzo rzadka umiejętność i dlatego chcemy ją nagrodzić i inspirować innych do rozwoju w tym kierunku.” – mówi Bartosz Górczyński, przewodniczący Jury Digital Excellence Awards i partner zarządzający CIONET Polska i Digital Excellence.

Istotnym elementem wyłonienia zwycięzcy jest ocena cyfrowej gotowości organizacji oparta na Digital Excellence Model - modelu gotowości cyfrowej, który został opracowany w ubiegłym roku przez Bartosza Górczyńskiego we współpracy z prof. Piotrem Płoszajskim z SGH i prof. Grzegorzem Bełzem z Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, oraz grupą liderów cyfrowego biznesu. Model powstał w oparciu o badanie, które objęło kilkadziesiąt polskich przedsiębiorstw i skupia się na pięciu kluczowych obszarach cyfrowego biznesu: implementacji strategii cyfrowej, wzbogaceniu doświadczeń klientów, podniesieniu efektywności operacyjnej, rozwoju kompetencji cyfrowych pracowników oraz stymulowaniu innowacyjności.

Każdy z członków Jury, w którego skład wchodzą dyrektorzy zarządzający IT i biznesem najbardziej rozpoznawalnych i innowacyjnych firm, wnosi do konkursu również własną specyficzną perspektywę poszukując tego, co w jego odczuciu konstytuuje lidera cyfrowej transformacji. Dla jednych jest to kompletność wizji obejmującej nie tylko IT, ale również biznes i użytkowników, nowatorstwo podejmowanego problemu oraz wybieranych podejść i stosowanych rozwiązań, a dla innych – zastosowanie konkretnych technologii lub wpływ realizowanej transformacji na rozwój cyfrowego społeczeństwa. Wszyscy mają jednak świadomość, że dziś sama idea cyfrowej transformacji nie jest już dziś wyróżnikiem w budowaniu skutecznych strategii biznesowych.

„Praktycznie każda branża opiera się na wykorzystaniu pozornie tych samych nowych technologii. SaaS, Cloud, AI, CI/CD, Agile nie są już enigmatycznymi terminami informatyków, ale częścią codziennego języka w zarządzaniu zmianą. Z mojej perspektywy, kluczowym aspektem jest jednak to, jak stosujemy te metody, tym samym, w jaki sposób zabezpieczamy realizację potrzeb klienta w ciągle zmieniającej się rzeczywistości rynkowej” – tłumaczy Jaromir Pelczarski, Wiceprezes Zarządu, COO BGŻ BNP Paribas i członek Jury.

„Epoka nisko wiszących owoców w transformacji cyfrowej się skończyła. Większość wprowadzonych przez nią nowych przewag konkurencyjnych stała się normalnością dzisiejszego biznesu. Teraz, w naszym konkursie, będziemy szukać firm umiejących wyjść poza tą pierwotną „cyfrowość” i proste aplikacje IT; firm zdolnych do faktycznego, głębokiego przekształcania systemów zarządzania, produkcji, logistyki, sprzedaży, marketingu, relacji z klientami, etc., z pomocą nowatorskich wizji i koncepcji modeli biznesowych opartych na możliwościach przynoszonych przez nadchodzącą kolejną rewolucję technologiczną. Szukamy cyfrowych rebeliantów, a już nie tylko cyfrowych kopistów” – podsumowuje prof. Piotr Płoszajski, członek Jury.

W ubiegłorocznej edycji konkursu tytułem Digital Excellence of The Year wyróżnieni zostali: LPP, ARIMR, Rossmann SDP, AGH, Eobuwie.pl a rok wcześniej: Hempel, Nowa Itaka, Zarząd Portów Szczecin i Świnoujście, MPWiK Wrocław oraz Ministerstwo Cyfryzacji.

Wyróżnienia za 2019 r. zostaną wręczone 17.10 na uroczystej gali w Warszawie. Gośćmi będą dyrektorzy czołowych spółek w Polsce, instytucji publicznych i naukowcy zajmujący się biznesem, technologią i zarządzaniem.

You May Also Like

These Stories on Digital Excellence Awards

Tutaj daj znać, jeśli chcesz otrzymywać od nas informacje o nowych inicjatywach