REstart Program
DE Model

Jakich liderów poszukujemy?

Anna Kosmala
21-09-24 17:03

Digital Excellence to inicjatywa stworzona z myślą o wymianie najlepszych praktyk i innowacji cyfrowej ery i rozwoju liderów, którzy dążą do doskonalenia cyfrowych kompetencji.

Co roku podczas Digital Excellence Awards zostają wyłonione najciekawsze transformacje wśród Polskich firm i instytucji publicznych. Poza wyróżnieniem najlepszych z najlepszych jest to również doskonała okazja do dyskusji o tym, jakie zmiany sygnalizują zgłoszone projekty, jakie postępy zachodzą w polskim biznesie i w organizacjach publicznych w ostatnich latach.

Wyróżnienia Digital Excellence Awards przyznają członkowie Jury – wybitni cyfrowi liderzy biznesu i technologii. Łączenie tych dwóch światów jest w Digital Excellence kluczowe. Aby nadążać z technologią za zmieniającym się rynkiem, nie można pracować w modelu, w którym dział IT jest tylko wykonawcą projektów opracowanych przez stronę biznesową. IT i biznes muszą ramię w ramię, zmieniając swoją organizację i przyczyniając się do radykalnego cyfrowego postępu w szeroko rozumianym otoczeniu biznesowym.

Jurorzy, oceniając zgłoszenia, głównie kierują się pytaniem o to, jak przebudowano model biznesowy i jakie elementy cyfrowe zostały w nim ujęte. Konsekwentnie poszukują oryginalnych pomysłów i śmiałych planów. Nie wystarczy wdrożyć nowe aplikacje albo unowocześnić sprzęt. Cyfrowa transformacja wymaga rozumienia potencjału biznesu do bycia lepszym i umiejętności znalezienia technologii, która może w tym pomóc. 

Wyróżnienia Digital Excellence Awards 2020 otrzymali mistrzowie transformacji, których cyfrowe salto odwróciło do góry nogami utarte schematy i wprowadziło wiele pozytywnych zmian w działaniu zarówno organizacji, jak i szeroko pojętego otoczenia biznesowego.

W kategorii Digital Strategic Perspective wyróżnienie otrzymał Aion Bank, który przy wsparciu swojej spółki technologicznej Vodeno w 5 miesięcy dokonał „generalnego remontu cyfrowego”. Zespół Aion i Vodeno przeprowadzili kompleksową transformację banku poprzez wymianę technologicznego podwozia przy zachowaniu ciągłości operacyjnej i wprowadzili na rynek nowatorski model subskrypcyjny w bankowości.

Wyróżnienie w obszarze Digital Customer Experience otrzymała firma Gemini Polska. Ambitny program transformacji i nowy system e-commerce dały Gemini pozycję lidera wśród aptek internetowych. Patryk Dolewa, CIO Gemini Polska odbierając nagrodę podsumował „To jest prawdziwy czas na innowacje.”

Digital Capabilities to kategoria, której zwycięzcą została firma LPP. Jury doceniło rewolucyjną zmianę w funkcjonowaniu międzynarodowej sieci detalicznej oraz innowacyjne podejście do wykorzystania technologii w organizacji, logistyce i ecommerce. Metki RFID do ubrań pozwoliły zwiększyć sprzedaż, a w pandemii przestawić się na sprzedaż online. Arkadiusz Wróbel, CIO w LPP odebrał statuetkę dla LPP. 
 

T-Mobile Polska to zwycięzca konkursu w kategorii Transformational Capabilities. Wyróżniona organizacja skupiła się na najbardziej perspektywicznych obszarach i kompleksowo je scyfryzowała, aby osiągnąć w nich znaczące wzrosty. Jury doceniło w tej kandydaturze przeprowadzenie rewolucyjnej, zwinnej przebudowy dojrzałej organizacji, dokonanej z wykorzystaniem cyfrowych technologii.

Krzysztof Dąbrowski, wiceprezes odpowiedzialny za IT i operacje odebrał nagrodę dla mBanku, zwycięzcy konkursu Digital Excellence Awards w kategorii Operational Efficiency. mBank przeprowadził ambitny program digitalizacji back-endu, czyli kompleksową transformację procesów operacyjnych banku z wykorzystaniem nowoczesnych praktyk organizacyjnych i technologii cyfrowych. Tym samym organizacja stała się w pełni cyfrowym bankiem.

Wielki finał Gali Digital Excellence Awards to jak co roku Nagroda Społeczności. Za chmurowy system wykorzystujący dane GPS, który automatycznie daje zielone światło tramwajom dojeżdżającym do skrzyżowania statuetkę dla Tramwajów Warszawskich odebrał CIO, Bartłomiej Kahn. Społeczność doceniła innowacyjność i unowocześnianie transportu publicznego. Średnio tramwaj pokonuje trasę tylko o 3 minuty szybciej, ale dla Warszawiaków regularnie podróżujących tramwajami to odzyskany jeden dzień w ciągu roku.

Wierzymy, że tegoroczne zgłoszenia będą równie ciekawe i imponujące, dlatego jeżeli wdrożyliście w swoich organizacjach przełomowe rozwiązania i czujecie, że określenie cyfrowy rebeliant zostało stworzone z myślą o Was, to zgłaszajcie się śmiało do Digital Excellence Awards na www.digitalexcellence.pl.

Tutaj daj znać, jeśli chcesz otrzymywać od nas informacje o nowych inicjatywach