Finalista: Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
Wdrożenie: Małopolska Chmura Edukacyjna
Aby wyrównać szanse edukacyjne i ułatwić młodzieży drogę na uczelnie wyższe na kierunki kluczowe dla rozwoju gospodarki Małopolski, Akademia Górniczo Hutnicza wdrożyła projekt Małopolskiej Chmury Edukacyjnej. Jest to nowoczesna platforma zdalnej kolaboracji, skupiona na rozwoju inteligentnych specjalizacji regionu, skierowana do uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Obecnie, w ramach tego programu, 9 uczelni wyższych Małopolski udostępnia swoje kadry naukowe, laboratoria i materiały edukacyjne, aby prowadzić zdalne zajęcia dla ponad 20 tys. małopolskich uczniów ze szkół w okresie trwania projektu.
Platforma umożliwiająca tę współpracę jest oparta na technologiach od kilku wiodących firm IT takich jak CISCO, IBM, Dell-EMC. Zadanie integratora i dostawcy sprzętu i oprogramowania w projekcie realizuje firma Dimension Data. W ramach projektu do tej pory uruchomiono klasy multimedialne w 90 szkołach, 11 bibliotekach pedagogicznych, 5 placówkach MCDN w regionie i 9 uczelniach w Krakowie.
Utrzymanie i zarządzanie tym dużym systemem będzie na tyle zautomatyzowane, aby mogło być z powodzeniem realizowane przez trzech pracowników na część etatu.
Zespół prowadzący projekt :
Zespół Techniczny:
prof. dr. hab. inż. Krzysztof Zieliński (lider projektu)
dr inż. Bartosz Kwolek
dr inż. Łukasz Czekierda
dr inż. Robert Straś
dr inż. Jacek Kosiński
dr inż. Sławomir Zieliński
mgr. inż. Filip Malawski
mgr inż. Remigiusz Górecki
Romek Trojański
Biuro Projektu:
mgr Joanna Borczyńska
mgr Katarzyna Niziołek-Jarominek
mgr Maciej Okoń
Jaka jest najważniejsza wartość tego projektu, oprócz bycia repozytorium wysokiej jakości materiałów edukacyjnych?
Krzysztof Zieliński: Małopolska Chmura Edukacyjna jest nowoczesną platformą pracy zdalnej, która umożliwia uczniom naukę poprzez pracę zespołową. To jest kluczowa kompetencja na rynku pracy, której nie rozwija się w każdej szkole. Ten projekt to nie jest tylko repozytorium, ale narzędzie, dzięki któremu uczniowie mogą nawiązać wartościowy kontakt z rówieśnikami z innych szkół, z kołami naukowymi i kadrą takich uczelni jak Uniwersytet Jagielloński, Akademia Górniczo-Hutnicza czy Politechnika Krakowska. Dzięki temu, że oswajają się z realiami studiów na tych uczelniach, zwiększają swoje szanse, aby się na nie dostać i z sukcesem kontynuować naukę.
Korzyści mierzalne:
Korzyści niemierzalne:
These Stories on Digital Excellence Awards
Marszałkowska 18 lok 5
00-590 Warszawa
office@degroup.pl