Finalista: Raiffeisen Bank Polska S.A.
Wdrożenie: Transformacja biznesowa, optymalizacja operacyjna i sprzedażowa / Organizacja Agile
W odpowiedzi na szybko zmieniające się oczekiwania nowoczesnego rynku Raiffeisen Polbank rozpoczął w 2017 roku strategiczny, trzyletni program transformacji cyfrowej, aby wprowadzić nowe modele biznesowe, usprawnić procesy i wprowadzić zwinne metody rozwijania produktów w organizacji. Transformacja miała trzy główne cele:
- Zwiększenie przychodów przez wprowadzenie nowych cyfrowych usług i kanałów obsługi klienta (bankowość mobilna), programu lojalnościowego, optymalizację sprzedaży i całego doświadczenia klienta;
- Zmniejszenie kosztów operacyjnych i poprawę rentowności przez automatyzację i optymalizację procesów, RPA i AI;
- Wprowadzenie zwinnych metod zarządzania, aby przyspieszyć i usprawnić proces rozwoju obecnych i nowych projektów oraz stymulować kulturę eksperymentowania i innowacji.
Zespół prowadzący projekt :
Andrzej Miron – CIO
Anna Klimek - Dyrektor Departamentu Analiz, Rozwoju i Wsparcia Rynków Finansowych
Dariusz Mroziński - Dyrektor Departamentu Bankowości Transakcyjnej, Produktów i Procesów Korporacyjnych
Tomasz Dymowski - Dyrektor Departamentu Bankowości Detalicznej
Kazimierz Łabno - Dyrektor Centrum Operacyjnego
Tomasz Sułek - Dyrektor ds. Strategii Cyfryzacji Bankowości Detalicznej
Piotr Bednarski - Dyrektor ds. Rozwoju IT Bankowości Detalicznej
Jacek Małachowski - Dyrektor ds. Rozwoju IT Bankowości Korporacyjnej
Michał Regiński - Dyrektor ds. Rozwoju IT Ryzyka, Finansów i Operacji
Łukasz Zieliński - Dyrektor ds. Rozwoju IT Rynków Kapitałowych
Marta Trojanowska - Dyrektor ds. Zarządzania Jakością Systemów IT
Romek Kłosiński - Dyrektor ds. Strategii i Finansów IT
Witold Hendrysiak - PMO
Aneta Dąbrowska - Program Manager
Jakie wyzwanie było najtrudniejsze do pokonania?
Transformację prowadziliśmy w obliczu niepewności co do przyszłości (zmiany właścicielskie) naszej organizacji. Stąd też dużym wyzwaniem było odpowiednie zarządzenie zasobami (np. poprzez onboarding specjalistów - kontraktorów z krótkim okresem wypowiedzenia umowy) i z drugiej strony utrzymanie motywacji i zaangażowania zespołów. Na podkreślenie zasługuje również fakt, że przez ostatnie pół roku prowadziliśmy transformację biznesową równolegle z procesem fuzji prawnej, stawiając tym samym czoła wyzwaniom związanymi z dużą liczbą jednocześnie realizowanych projektów oraz dostępnością specjalistów IT i biznesowych.
Korzyści mierzalne:
Segment Detaliczny:
Segment Korporacyjny:
Zupełnie nowe postrzeganie procesów kontaktu Klienta Korporacyjnego z Bankiem: samoobsługa w kanałach zdalnych, adekwatność informacji i kompletność dokumentacji, sprawność udostępniania produktów, w szczegółach:Operacje i obszary wsparcia:
Korzyści niemierzalne:
Marszałkowska 18 lok 5
00-590 Warszawa
office@degroup.pl