REstart Program
DE Model

Finalista Digital Excellence Awards 2018: Budimex

Digital Excellence Group
18-10-09 18:42

Finalista: Budimex

Wdrożenie: Budibot - AI w rekrutacji

Rozpoczynając rok 2018 Budimex stanął przed wyzwaniem rekrutacji blisko tysiąca osób do realizacji swoich kontraktów. Ale potencjalni pracownicy – głównie majstrowie, kierownicy robót i  budowy – są dla rekrutera trudną grupą docelową, ich długie godziny pracy nie pozostawiają dużo czasu na rozmowy rekrutacyjne, ani nawet dopracowanie CV. Zespół HR Budimex postanowił w odpowiedzi na to wyzwanie zmaksymalizować narzędzia dotarcia do wyżej wspomnianej grupy, zoptymalizować proces rekrutacji i uczynić go możliwie niezależnym od godzin pracy rekruterów i kandydatów.

Dobrym rozwiązaniem okazał się chatbot oparty na AI i regularnie optymalizowany przez project leadera po stronie dostawcy. Monitoring ruchu na stronie i kanałach social media Budimeksu wykazał, że ok 50 tys. użytkowników w miesiącu odwiedza stronę firmy i nigdy nie nawiązuje kontaktu – to była potencjalna grupa docelowa chat bota rekrutacyjnego. Platforma powstała we współpracy z partnerem – startupem Emplocity – rozpoczyna ścieżkę rekrutacyjną od serii rozmów z chatbotem, którego algorytm kwalifikuje kandydata i zbiera o nim dane, zastępując konieczność przesyłania CV w pierwszym etapie rekrutacji. Jeśli kandydat przejdzie etap chatbota i zostanie dopasowany do oferty pracy, dostaje zaproszenie na rozmowę z rekruterem.

Co było największym wyzwaniem wdrożenia?

Aneta Bejm: Pierwsze przedstawienie pomysłu, który jest zupełnie nowym rozwiązaniem w tej branży, pokazanie jego opłacalności. Ale branża budowlana, przynajmniej firma Budimex, nie jest już wcale tak tradycyjna i konserwatywna, jak się uważa. Nasi kandydaci to osoby, które pracują na budowie z dronami, VR,  BIM i innymi nowoczesnymi technologiami. Więc kiedy pokazaliśmy wnioski z monitoringu ruchu online i wykazaliśmy możliwe korzyści w stosunku do relatywnie niskiego kosztu współpracy z Emplocity, zarząd zgodził się zainwestować w tę innowację na polu HR.

Zespół:

a-bejm2  a-marczewska2 i-skrzeta2 k-marciniak2 c-maczka2

Aneta Bejm - Recruitment and Employer Branding Manager (Lider zespołu)
Anna Marczewska - Specjalista ds. Rekrutacji
Iwona Skrzęta - HR IT Business Partner
Katarzyna Marciniak – Koordynator EB
Cezary Mączka - Członek Zarządu, Dyrektor Pionu ZZL

 

Korzyści mierzalne:

  • Zwiększenie zasięgu kampanii rekrutacyjnych o kandydatów pasywnych: od kwietnia do września 2018: ponad 1300 rozpoczętych rozmów z kandydatami, 360 zaproszonych do kolejnego etapu. Stanowi to podobny wskaźnik do osiąganych pozostałymi narzędziami rezultatów wstępnych. Ważną kwestia jest fakt, iż równolegle odbywały się testy i proces optymalizacji skrypu/algorytmu. Mierzalny wynik pracy Budibota będzie osiągnięty w perspektywie najbliższych 6 miesięcy.
  • 80% dokładności automatycznego dopasowania kandydata do oferty – cel, który Budimex stawia w perspektywie najbliższych 6 miesięcy
  • Automatyzacja początkowego etapu rekrutacji – uwolnienie czasu pracowników HR

Korzyści niemierzalne:

  • Employer Branding: umocnienie marki Budimex jako innowacyjnego pracodawcy z prestiżowymi projektami
  • Uproszczenie i personalizacja procesu rekrutacji, zwłaszcza po stronie kandydata

 

DEA-1.gif

Więcej o Digital Excellence Awards 2018

Więcej o Digital Excellence Awards

Tutaj daj znać, jeśli chcesz otrzymywać od nas informacje o nowych inicjatywach